• Ab fab

Paris

inte för att sambon har förstått att han borde fria romantiskt till mig, men drömma kan man ju göra ändå. Eller så får jag väl vara den drifta kvinna jag normalt sätt är o fixa allt själv

I alla fall drömmer jag om att gifta mig i Paris. Svenska ambassaden viger, så mycket vet jag. Jag skulle vilja att våra vänner följde med. Vi kan nog inte betala resan åt dem men det vore roligt att göra ett helgupplägg med lite olika aktiviteter.

Är det någon som har ideér vad man skulle kunna göra i Paris mer än själva vigseln?

Tacksam för alla svar och tips

• Svar på tråden Paris
  • druvis

de vanliga sevärdheterna är ju Eiffeltornet Sacre-Coeur Triumfbågen Notre dame Louvren Musée d´Orsay Moulin Rouge EuroDisney som såklart är väl värda ett besök, man kan åka på en båttur och spana in en hel del sevärdheter för en billig peng.
    Gillar ni gatuartister så ska ni åka till Montmarte där även sacre-coeur ligger.
    Vill ni strosa kan ni åka till jardin du Luxembourg.
    Finns även ett museum i norra delen av Paris som heter cité des sciences& de l´índustrie om man är intresserad av det. Där finns det också en jättefin park ,Parc de la Villette och en mysig lite krog som heter Dock´s väl värt ett besök.
    Man kan oxå ta sig till tor Montparnasse och där får man en bra vy över hela Paris. Inte lika högt som Eiffeltornet men 209 m räcker gott och väl
    Ja det finns hur mycket som helst att göra i Paris. Hoppas det gav några tips och idéer iaf.
    Lycka till!

• Ab fab

Tack för tips. Båtturen passar jättebra. Parc de la vilette skall jag lägga på minnet. O tack för bra länkar. De skall jag lägga på mnt.

Min tanke var att alla samlas på fredagen för en aperetif och sen en gemensam middag. Vigsel kl 16 eller så, guidad rundtur (då passar ju båtturen kanonbra) och därefter middag. Söndagen picnic i Bois de Bologne eller liknande.

Har ni fler tips tar jag tacksamt emot dem Gärna tips om krogar som man kan vara 20-30 gäster på, ovanliga barer-ja egentligen alla tips ni kan ha//

• Inez

Jag har tipsat om den här tjejen tidigare, en svensk bröllopskoordinator i Paris, hon kan säkert hjälpa er om ni behöver fler tips:

ina.stolen@gmail.com

Svar på tråden Paris