• 79a

Torkade rosor och rosblad

Hej allesammans!!

Jag har en idé om att ha vinröda torkade rosor..bara blomman då alltså..till vår dukning, lägga ut på bordet och lägga som ett hjärta framför oss-brudparet.
    Samt ha torkade rosblad löst i inbjudan som trillar ut när man öppnar själv inbjudan..
    Nu till problemet, var får man tag på så stor mängd rosor(bor i malmö, men är intresserad av alla tips).
    Börja samla själv är ju en idé, men det kommer ju ta lite tid..och så ska det ju vara rätt färg..
    Kom med tips!!

• Svar på tråden Torkade rosor och rosblad
  • Chilianna

Vi köper och plockar av bladen undan för undan. Ska nu på slutet försöka få till en deal om pris på 100 stora rosor... Gå till blomaffärerna och be om att få köpa de blommor som är molokna och därför inte kan säljas, till ett billigt pris!

• riikka

går dom inte sönder i kuvertet när du skickar torkade blomblad? Det kanske inte är så fint om dom gör det då kommer de juh bara små "skit" ut ?? just wondering.. tänkte nämligen samma sak men tänkte göra med silkesblad.. finns jätte billigt att köpa och jätte snygga också

• syrsa

Hej,

Nar jag bodde i England laste jag om ett foretag som saljer frystorkade rosenblad via natet. Har dock sjalv inte bestallt fran dem sa jag vet inte om de ar bra eller ej. Men hemsidan ar fin (se adress nedan).
    Det ar nog ratt sa mycket dyrare an att kopa rosor sjalv, men om du ska stoppa rosenblad i inbjudningarna och ar radd for att dom ska ga sonder sa kan det kanske vara idé att bestalla.

www.trulymadlydeeply.biz

Lycka till!

• @-}-----

Nämen va skoj...har oxå tänkt dekorera med torkade rosenblad :) Jag fick drygt 700 röda rosor i och med frieriet och har torkat alla till bröllopsdekorationer! :)

• 79a

tack för tipsen..
    kanske får fundera över det at ha torkade i inbjudningarna och istället ha färska rosblad!!

Svar på tråden Torkade rosor och rosblad