• Happy 33

Varning för lurendrejare

:( Hej, vi alla som har problem med vikten vet hur lätt det är att falla för nån produkt el annons där man kan gå ner i vikt, jag beställde från Banta.nu "internetföretag" och dum som jag var betalade jag in summan på några hundra direkt till företaget för att få hem produkten fortare, det var före
    julafton och jag har fortfarande inte fått hem några piller i skrivandets stund,
    Dom i företaget skrev att det hade blivit förseningar från Holland men att dom just fått in varorna och att dom höll på att skicka ut dom till kunderna förfullt och det var snart 4 veckor sedan...hmmm borde det inte ha kommit fram vid det här laget?
    Jag är nog grundlurad och vill med detta varna andra för detta företag!? Så får det banne mej inte gå till, dom har nu slutat att svara på mina funderingar över vart mina varor tagit vägen, kanske låter jag allt för arg men att bli lurad är ju inge kul direkt och pengarna nu efter julen behövs ju så väl, jag som hade tänkt lägga dom på en cambridgekur istället, men tänkte att prova på nått annat oxå och så blir det så här :( grrrr
    Men nu har jag ju varnat andra iallfall att inte begå samma misstag som jag..

• Svar på tråden Varning för lurendrejare
  • Happy 33

OOOOPS tryckfelsnisse!!!!!! ifarten det ska vara det skall vara www.bantanu.se/ och inget annat ,,,hittar ingen editknapp så jag kan ändra adressen

• Valli

Men det hade ju inte spelat nån roll om produkterna kommit eller inte - du hade ju ändå haft lika lite pengar. Om du nu anser att du är fattig efter jul så kanske det är dumt att köpa bantningsprodukter för pengarna.

• Chokladtårtan

Jepp, det hade ju kvittat om du fått produkterna. Sådant funkar inte, och du hade ändå vart av med pengarna.

• Happy 33

Tanken med hela inlägget var faktiskt för att varna er om internet företaget Bantanu.se, min ekonomi är helt oväsentligt i sammanhanget, förstår inte varför den är så intressant!!!? Men man kanske inte ska varna andra för oseriösa företag eller? Är det nån annan som råkat illa ut och blivit blåst, varna gärna och berätta...

• Myriana

Jag har ingen erfarenhet av bantningspiller, men skulle nog rekommendera att ALDRIG lita på ett sådant företag som ber en betala FÖRST...
    Alternativt kolla upp företaget innan, se om man kan få några garatier etc.

Om Happy 33, det är jättebra att du varnar! Vad du gör med dina pengar är f.ö din ensak. Principiellt hade det inte spelat någon roll om du var stenrik - lurad ska ingen behöva bli.

• vixen not a tramp

Många företag gör stora pengar på våra dålliga självförtroenden, och de åker nästan aldrig fast, då de överviktiga är för generade för att anmäla. Bra att du varnar!

• Happy 33

Tack ni två sista inläggen, ni har förstått att jag bara ville varna för ett
    oseriöst företag, visst känner jag mej dum som blivit lurad, men jag vet att det är så många därute i Sverige liksom jag som kämpar mot övervikt, så jag hoppas att många läser om Bantanu.se och sprider vidare så att dom förr eller senare måste lägga ner sin verksamhet, jag är nog knappast ensam om att ha blivit lurad..

• Meddelande borttaget
  • Forsfors

Jag tycker att det är jättebra att du varnar så att ingen annan råkar ut för samma sak. det spelar ingen roll hurvida produkterna skulle ha fungerat eller inte, har du betalt för en vara så ska du få den och ha chansen att pröva den även om det skullevara så att den inte fungerar. Har du inte redan gjort det så tycker jag att du ska kräva pengarna tillbaka och göra en polisanmälan ifall de inte går med på det. Lycka till!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Varning för lurendrejare