• Bröllopstokiig

Kyrkor i Göteborg

Hej. Vi planerar att gifta oss nästa sommar här i göteborg. Problemet är att vi är nyinflyttade här i Göteborg, så vi vore tacksamma för tips på små charmiga kyrkor och dyligt att gifta sig i. Tack på förhand.

• Svar på tråden Kyrkor i Göteborg
  • Bröllopstokiig

Det finns massor. S:ta Birgittas Kapell är väldigt poppis. Örgryte gamla kyrka likaså. Domkyrkan. Dessa är väl lite mindre, annars finns ju såna som Masthuggskyrkan tex. Det finns en hemsida från svenska kyrkan med bra info och bilder. Klicka vidare från svenska kyrkans hemsida (kommer ej ihåg adressen just nu) så finns det bra detaljer, i vissa fall även blider.

Lycka till!!
    Nickan

• Bröllopstokiig

Kolla Vallda kyrka, en lite mindre, mysig och inte alltför utstyrd kyrka. Den ligger mellan Särö och Kungsbacka, längs väg 158. Men boka i tid, vi fick välja en annan för att det var fullt vårt datum, vi ringde i mellandagarna-01 för att boka 14/-02. Lycka till!!

• Bröllopstokiig

Hagakyrkan! ;o) Fast det är ju om man vill gifta sig "mitt inne" i stan... men den är otroligt fin! :o)

• Bröllopstokiig

Kållereds kyrka är väldigt fin! En såndär liten mysig "landet" kyrka!

• Bröllopstokiig

Om ni vill ha en lite kyrka så är Surte kyrka himla fin. Det är en gammal stenkyrka. Ligger drygt 1 mil norr om Göteborg.

• Bröllopstokiig

Ska ni en liten, liten bit utanför stan så kan jag föreslå Partille kyrka! JÄTTEfin... Gôrmysig... Lillsyrran gifter sig där i april nästa år! :oD

• Bröllopstokiig

Askims kyrka är jättefin! Och så kan jag rekommendera en präst som heter Ebbe Appelros i Älvsborgsförsamling. Han är jättetrevlig.

• Bröllopstokiig

Kållered, Kållered, Kållered, säger jag bara....Såååå fin!

• Bröllopstokiig

Halloj!
    Lundby Gamla Kyrka på Hisingen, liten söt stenkyrka från 1300-talet. Vi gifte oss där för att det är vår församlingskyrka, men jag har förstått att den är väldigt populär bland många. Lycka till!
    Mannax

• Bröllopstokiig

Min blivande vill gifta sig i Örgryte gamla...jag bara älskar Hagakyrkan! Kan inte bestämma oss, men båda kyrkorna tycker jag är underbara!

• Bröllopstokiig

Jag och min pojkvän bor i Kållered och ev. tänkt gifta oss i Kållereds gamla kyrka. Det är den som ligger på andra sidan motorvägen om man står på IKEA *ler*. Den nya kyrkan ligger på IKEA-sidan och ser ut som ett... 80-talshus *hu*... Så ta inte fel! Gamla kyrkan är underbart vacker och har anor från 12-1300-talen! Var på bröllop i den förra året och det hade nog gått in ca 150 personer och det var *snyft* väldigt vackert! Kul att ha en kyrka som inte blir ödslig! Lycka till!

Svar på tråden Kyrkor i Göteborg