• pimsen

Svart på bröllop?

Hej!

Är bjuden på bröllop i februari och vet inte vad jag ska ha på mig. Vill ju inte ha en klänning i sommarfärg vid den här tiden på året. Har varit ute och tittat på klänningar men de flesta är ju svarta och det ska man väl ändå inte ha på bröllop! Köpte en mörk grön klänning häromdagen, men jag är osäker på färgen. Brukar nästan aldrig köpa grönt, vet inte om jag passar bra i det, jag är slingad blond. Vet inte annars vad jag ska välja för färg, vill inte stå ut för mycket. Någon som kan tycka till o komma med förslag?

• Svar på tråden Svart på bröllop?
  • Hur gör man?

lila! En snygg mörkare lila tycker jag hade blivit kanon! Eller en vinröd. elle varför inte brunt!

Lycka till!

• GithKat

Tycker mörkgrönt låte helskönt faktiskt. Du blir säkert jättefin med ditt blonda hår mot den görna färgen.

• pimsen

Tack för att ni svarar, det blir säkert bra med den gröna. Får vänja mig vid färgen.

• Zozo

Jag hade svart pa senaste bröllopet och det var inga problem. Men man maste klartr känna för det och är man orolig kan man alltid höra med bruden..

• Sarita 2006

Jag tycker också det gröna låter kanon.

Men på ett vinterbröllop tror jag det är helt ok med en snygg svart klänning, kanske i kombination med en häftig snygg schal i någon/några klara vackra färger.

• Freddans fröken

Sarita 2006,

Jag som tänkte säga precis tvärtom Att man inte kan ha svart klänning på ett bröllop även om det är på vintern.

Man kan däremot ha en svart kjol till en annan färg på top, eller så, men inte helsvart.

Tror att Ribbing är på min sida 8)

• dolphins

Jag skulle heller aldrig ha på mig något svart på bröllopet.
    Brunt tycker jag är en underbar färg, men det finns ju många andra.

• flippertjejen

Jag hade svart klänning på ett bröllop för ett par veckor sedan. Vi var åtskilliga med svarta klänningar eller kjolar. Med en färgglad scarf blir det jättesnyggt.

Bruden hade sagt att det var helt ok med svart, särskilt som det var ett vinterbröllop.

Men grönt är min favoritfärg, så om du har en snygg grön klänning, ta den!

• ica i rutan

Man har INTE helsvart på bröllop om inte brudparet uttryckligen sagt att det går bra. Jag hade nog inte ens haft det då, men det är jag...
    Däremot är det HELT ok med svart blandat med andra färger. Tex som nån sa, svart kjol och färgad top. Mönstrat på svart botten osv.

Kolla med brudparet om du absolut skulle vilja ha en svart kreation. :) Men förbered dig på att andra bröllopsgäster kanske tittar snett på dig...de vet ju inte vad brudparet sagt!

ica alias Ribbing :D

Svar på tråden Svart på bröllop?