• Mustang

Ekebyhovs slott (Ekerö) ledigt 3 juni 2006

Ett litet tips för dig som söker lokal.

Jag och min kära ändrar bröllops datum och nu finns Ekebyhovs Slott för bokning på lördag den 3 juni 2006 (Pingst helgen).

För bilder på Slottet:
    www.ekero.se/slottet/slottet.htm

Det finns plats för upp till 80 gäster (fast det står 70 på nätet):
    www.ekero.se/slottet/uthyrning.htm

En mycket trevlig lokal med en härlig park. De kommer dessutom att renovera festsalen under våren så lokalen kommer att vara i topp skick till juni.

Mvh
    Magnus

• Svar på tråden Ekebyhovs slott (Ekerö) ledigt 3 juni 2006
  • Mitt hjärta är hemma

Vad kostar det? Kan man ha egen mat/dryck?

• Mustang

Man kan ha med sig egen mat och dryck. Deras kök är modernt och passar utmärkt för catering.

Priset är16,000kr och då ingår lokalen, glas, porslin, bestick och ljusstakar. Dessutom ingår en personal från Ekebyhovs Slott som är på plats och ansvarar för lokalen och finns till hands under hela kvällen.

För mer info kan man ringa Ekebyhovs Slott på tel. 08 - 560 392 01.

Magnus

• Gecko79

Hej Magnus, vi har kollat på Ekebyhovs slott, är det så att man bara får tillgång till lokalen från 16.00 och att man bara kan stanna till 01.00?

/malin

• Mustang

Den information som vi fick var att vi skulle ha tillgång till lokalen från kl 14.00. Det finns antagligen möjlighet att få tillgång till lokalen betydligt tidigare än så just den 3 juni (schemat är tydligen lite speciellt för pingsthelgen). Den exakta tidpunkten kunde inte konfirmeras förrän senare i vår, vi gjorde vår bokning i november.

Det stämmer att festandet skall avslutas vid 01.00-tiden, vår överrenskommelse var att en buss skulle komma till Ekebyhov till 01.30 för att hämta gästerna.

Vår ursprungliga plan var en vigsel kl 15.00. Champagne med alla gästerna på Ekebyhov vid 17-tiden. Middag ca 18-20.30, därefter dans, tårta, och fest fram till 01.00.

Jag har varit på några bröllop som tog slut midnatt vilket jag tycker är tidigt. Jag har också varit på några som har hållit på fram till kl 02.00 vilket jag har upplevt som i längsta laget (inte minst dagen efter . Personligen så tror jag att 01.00 är lagom.

Slå en signal till Ekebyhov och berätta om era planer så får ni all info. De är mycket trevliga och hjälpsamma.

Magnus

• Rosenhaga

Hej Magnus!

Tack vare ditt inlägg här på forumet så blir jag brud i pingst! Så det kan gå...

Vi hade funderingar kring ett bröllop i augusti/september men alla lokaler som passade oss var bokade mer eller mindre året ut. Så kom ditt inlägg.

Ett jättetack från oss båda!

• Mustang

Hej Rosenhaga!

Vad roligt att höra att ni gifter er i pingst. Lycka till med bröllopet och njut av Ekeybhovs slott. Det är så vackert där när det grönskar.

Magnus

• Rosenhaga

Hejsan,

Jag hade varit två gånger på Ekebyhof innan jag såg ditt inlägg. Det var i höstas som jag var på lunch där.

Aldrig hade jag kunnat föreställa mig då att jag skulle gifta mig där!

Magnus, lycka till själv med ert bröllop!

• Rosenhaga

Hej Magnus,

Jag pratade idag med Ekebyhof och ni får tillbaka er deposition nu eftersom vi har bokat in oss. Det var ju bra payoff för er på inlägget här - förutom att du gjorde oss glada då vi hittade vår lokal för bröllopsmiddagen!

Svar på tråden Ekebyhovs slott (Ekerö) ledigt 3 juni 2006