• Ulrica28

förälskelsefasen

När gick förälskelsefasen över för er? Det är väl högst individuellt men skulle vara intressant att höra... dvs. när började ni sluta att måla allt i rosenrött och upptäckte att pojkvännen visst inte var helt "perfekt" trots allt. När tyckte ni att ni kunde säga att ni verkligen kände varann?

• Svar på tråden förälskelsefasen
  • 1981

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 3 år, känner honom utan och innan men förälskelsen har inte lagt sig ännu..
    Tycker verkligen att han är helt perfekt och har inte hittat några brister. Funderar ibland om han är mänsklig.. :)

• Lady Marmelade

Själva förälskelse fasen gick nog över efter ca 1 till 1 1/2 år. Jag älskar min man men jag är inte förälskad i honom på det sättet som jag var i början.

• Mitt hjärta är hemma

Har nu känt min blivande i tio år, har varit tillsammans i tre fyra. Känns som att jag är galet kär i honom ännu. Den där "avmattningen" i kärhet jag antog skulle komma har hel uteblivit.

Är kär och förälskad fastän jag ser att han inte är perfekt på alla plan (tack ock lov för det!!).

• SaT

Vi har varit tillsammans i 3 ½ år och kännt varandra lite längre. Jag känner honom väl, och vet hans fel och brister, men är fortfarande barnsligt kär och kan få lite fjärilar i magen bara av att jag vet att han snart kommer hem från jobbet.

• Sanasol

Den kommer tillbaka rätt ofta, och det är himla härligt tycker jag! :D Man ska inte glömma bort de saker som man från allra första början föll för och tyckte var så himla härliga, fantastiska och underbara!

• Sandgren

Ja, den gick nog över kanske efter 1-2år... Innan 3-års-krisen det vill säga Vi har nu varit tillsammans i 7,5år.

• creative

Förälskefasen för mig är den tid som pågår innan man känner varandra på riktigt. Det är en underbar spännande tid- men förhoppningsvis går man vidare och tar relationen med sig till nästa fas.

För oss tog det nog ett år ungefär innan vi kände varandra fullt ut. I samband med att vi flyttade ihop blev förhållandet mer "på riktigt" och gled in i nästa fas.

Naturligtvis kan man känna sig nykär fortfarande- men det blir ju aldrig som när man är nyförälskad på riktigt.

Svar på tråden förälskelsefasen