• BrudSofia

"mustasch", brun utan sol??

Jag vill ha bort mina mörka fjun som jag har på sidorna av överläppen....hur göra?
    Har känslig hy, så jag antara att vaxning skulle göra mej helt full av röda nippor.
    De syns ju inte på det vise, men de stör mej! Å nu på vinter är de ju ännu tydligare, när man e blek i ansiktet...

Sen, blir brun utan sol-spray bra i ansiktet? Köpte igår, men köpte också nån slags brun utan sol-duk/papper som var speciellt för ansikte....e de bra? Vilket är bättre?

• Svar på tråden "mustasch", brun utan sol??
  • drömbrud

Ingen aning, ville bara svara...Testa noppa bort dem...:D

• Meddelande borttaget
  • BrudSofia

Trodde redan att jag var den enda...puh! ;o)
    Laser?
    Tror inte jag ens hört om det(Finlad, Suck!), hur gör dom de?

• Meddelande borttaget
  • BrudSofia

ok, det låter ju bra. För sen är det ju borta.
    och de vill jag..speciellt när ja tänker att sen nån gång när man e riktit gammal och inte fixar till sej mera på samma sätt som ung. Så de räcker säkert bra med rynkor och annat som hör till, och då e de ju bra att slippa ha mörka fjun iaf.

• Meddelande borttaget
  • BrudSofia

ja, de har du rätt i.
    Jag störs egentligen av dem bara på vintern, på sommeren är de ju blekta av solen. Å sen så har jag mina bara på sidorna, inte alls på mitten.

dethär låter nästan lite komiskt snart, tänk att man tar stress av allt, men det är ju faktist inte snyggt.

• bc.svenk

BrudSofia...Jag håller med ,det lät komisgt,men jag har samma problem,bara på sidorna...
    Precis som du så störs jag mest av det på vintern...Jag testade brun utan sol och det funkade som på sommarn,de blev blekta,men jag funderar också på att använda laser som Welma skrev,men vet inte ännu,det kostar ju det med,...Får väl se...Lycka till ialla fall

• Ravial

Stubb är inget kul och laser är dyrt! Tar man bort håren lokalt blir det dessutom skillnad i strukturen jämfört med områden där man inte tagit bort håren och det kan synas i vissa lägen och ljus.

Det finns blekmedel att köpa för just ansiktet. Jag köpte mitt på KICKS. Enkelt att använda - man blandar två komponenter, smetar på och väntar. Man kan dock bli röd på huden ett litet tag efteråt, så det är bra om man bleker håren på kvällen, när man inte ska vistas bland folk på ett litet tag .

• bc.svenk

Ravial...Åh,tack,där fick även jag fler tips...suveränt..Tack

• LindyLou

Läste inläggen och tänkte tipsa om blekmedel men såg att Ravial hunnit före :)

• bröllopstjejen

Kanske gå på en behandling där man tar bort m ngn sorts dialys....tror jag det heter.
    Kostar runt 700:-/ gång, men då går man ca 6-8 ggr beroende hur det blir. Sedan är det borta för alltid.

• Lady Marmelade

Varför inte bara köra en hårborttagningscreme för ansikte. Då blir det inte stubbigt och håller ett tag. Jag gör så själv. Kan bli lite rödflammigt precis då man gjort det men efter någon timme ser det bra ut igen. Brukar låta hårborttagningscremen sitta på i ca 5 min och sköljer sedan bort, klart.

• ica i rutan

Hej på er flickor!
    Här har ni en medsyster. :D Men jag har till skillnad mot några av er vågat testa lite, så jag har lite att tipsa om!

Jag har provat epilering. Det går till så att en fin, fin nål sticks ner i hårsäcken och bränner bort håret. Detta tar givetvis lååång tid, och oftast behöver man göra om varje hårsäck några gånger för att det verkligen ska försvinna. Men för varje gång blir håren tunnare. Bra, visst. Men dyrt och jääääävligt smärtfyllt! Jag fick använda bedövningssalva före mina behandligar...
    Detta gjorde jag när jag gick i mellan- eller högstadiet, tror jag. DÅ var det fruktansvärt pinsamt, jag skulle hellre dött än låtit någon få veta min "hemlighet".
    Hur som helst så gav jag upp efter några få gånger, det gjorde för ont helt enkelt.

Jag har fortfarande liiite mustasch (det är väldigt fina, tunna hårstrån) och jag håller med er om att det syns mer vintertid när man är blek och håren inte är det... ;) Men sen några år tillbaka så vaxar jag "muschen" själv hemma med Veet Varmvax. Går precis hur bra som helst!!! :D Det är ju ett så litet parti att det går jättefort, tre ryck så är allt klart. Tar man bort hår med rötterna så blir det INTE stubb, inte blir håren grövre heller utan tvärtom om man har tur!
    Mina ögonbryn har jag tex inte plockat på flera år (de är givetvis också mörka och buskiga från början som vi mustasch-brudar brukar ha...) eftersom håren jag tidigare så flitigt plockade bort helt har slutat växa ut.

Vad gäller blekning av håren så är jag skeptisk. Visst, de är inte mörka längre, men håret finns ju kvar! För egen del vaxar jag mest för att foundation ser snyggare ut på "hårfri" hud.

Till sist...
    Ni behöver inte skämmas, det är JÄTTEVANLIGT med hår på överläppen. Men det är onödigt att gå och lida över det, gör nåt åt det istället! Det är värt det, tro mig.

Kram ica

• Blommenhof

Jag testade att vaxa överläppen men fick fullt med små röda "plitor" efteråt och de satt kvar i ca 2 veckor så det var inte så kul. Kan tillägga att vaxet jag använde var speciellt för ansiktet....

• ica i rutan

Hm, trist. :(
    Jag använder INTE särskilt ansiktsvax, utan samma som till kroppen. Jag kan få nån plita nån gång ibland, men oftast inte. Det är ju så individuellt allt sånt här, men jag hade hellre haft några plitor som jag kunde sminka över än att ha mustasch. Jag ska också tillägga att jag har känslig hud som lätt blir röd.

Vart vill jag komma med detta...?
    Jo, :D ni som INTE har testat vax, prova en gång iallafall. Det är inte säkert att ni får plitor. :)

• bc.svenk

ica i rutan
    Kan ju vara värt att testa...
    Det som är mer irriterande är ju dessa små svarta strån som jag fick när jag väntade mitt tredje barn...men dom är ialla fall så hårda att dom går att dra med pincett

• Sköööönt...

threading prova det man tar bort med tråd det e jätte bra det gör jag alltid.

Svar på tråden "mustasch", brun utan sol??