Hej på er flickor!
Här har ni en medsyster. :D Men jag har till skillnad mot några av er vågat testa lite, så jag har lite att tipsa om!
Jag har provat epilering. Det går till så att en fin, fin nål sticks ner i hårsäcken och bränner bort håret. Detta tar givetvis lååång tid, och oftast behöver man göra om varje hårsäck några gånger för att det verkligen ska försvinna. Men för varje gång blir håren tunnare. Bra, visst. Men dyrt och jääääävligt smärtfyllt! Jag fick använda bedövningssalva före mina behandligar...
Detta gjorde jag när jag gick i mellan- eller högstadiet, tror jag. DÅ var det fruktansvärt pinsamt, jag skulle hellre dött än låtit någon få veta min "hemlighet".
Hur som helst så gav jag upp efter några få gånger, det gjorde för ont helt enkelt.
Jag har fortfarande liiite mustasch (det är väldigt fina, tunna hårstrån) och jag håller med er om att det syns mer vintertid när man är blek och håren inte är det... ;) Men sen några år tillbaka så vaxar jag "muschen" själv hemma med Veet Varmvax. Går precis hur bra som helst!!! :D Det är ju ett så litet parti att det går jättefort, tre ryck så är allt klart. Tar man bort hår med rötterna så blir det INTE stubb, inte blir håren grövre heller utan tvärtom om man har tur!
Mina ögonbryn har jag tex inte plockat på flera år (de är givetvis också mörka och buskiga från början som vi mustasch-brudar brukar ha...) eftersom håren jag tidigare så flitigt plockade bort helt har slutat växa ut.
Vad gäller blekning av håren så är jag skeptisk. Visst, de är inte mörka längre, men håret finns ju kvar! För egen del vaxar jag mest för att foundation ser snyggare ut på "hårfri" hud.
Till sist...
Ni behöver inte skämmas, det är JÄTTEVANLIGT med hår på överläppen. Men det är onödigt att gå och lida över det, gör nåt åt det istället! Det är värt det, tro mig.
Kram ica