Hotell i Stockholm?
Finns det någon som vet en hemsida eller någon broschyr man skulle kunna beställa med en bra översikt över olika hotell i Stockholm där man skulle kunna tillbringa sin bröllopsnatt efter en borgerlig vigsel i stadshuset?
Finns det någon som vet en hemsida eller någon broschyr man skulle kunna beställa med en bra översikt över olika hotell i Stockholm där man skulle kunna tillbringa sin bröllopsnatt efter en borgerlig vigsel i stadshuset?
Någon?
Gå in på www.stockholm.se under turism och boende. Där har du massor av hotell!
Fast det är inte så översiktligt. Har inte jättekoll på vilket hotell som ligger var...
Någon mer?
Inte svar på din fråga, men Sheraton vid Tegelbacken är 5-stjärnigt och nära Stadshuset. Sköna, extra breda dubbelsängar i kontinentalmodell, lyxiga produkter från Molton Brown i badrummen osv. Rekommenderar en juniorsvit. Eller varför inte ett Tower-rum på våning 8. Där finns en egen lounge för Tower-gäster med förfriskningar och där serveras även frukost. Dom har romantikpaket osv. Tel 08-412 34 00 www.sheratonstockholm.com
Vi bor där ibland och har alltid varit mycket nöjda.
Tack så mycket för tipset. Vill gärna höra mer om specifika hotell förstås, precis som du skrev, inte bara generellt! :)
Swing:
Verkar vara ett jättebra tips! Men varför verkar det som om det ofta finns två sängar i sviten? Om man vill dela säng då? Och hur hänger romantikpaketen ihop med de olika sorters rummen? Kan man ha ett romantikpaket i ett towerrum? Blir lite förvirrad av hemsidan... :)
Hotell Diplomat på Strandvägen är jättefint. Länk: www.diplomathotel.com/
Aj, ledsen. Du ville ju ha över flera hotell. Sorry
Enstaka hotell går jättebra. Tack!
Vad bra
Finns det något fint hotell där man kan få ett eget badkar eller jacuzzi på rummet?
Puffar för den frågan för det vill vi åxå ha
Rekommenderar då Berns som har svit med egen jacuzzi. Strand Hotel mittemot Grand Hotel tror jag oxå har det och är ett mindre och mysigare alternativ men ändå i toppklass (5stjärnor tror jag).
Katten:
Vi firade vår bröllopsnatt på Diplomat (för två veckor sedan ). Vi hade förvisso inte jacuzzi på rummet men vi stormtrivdes ändå. Vi beställde bröllopskittet och hade snittar och skumpa på rummet när vi kom tillbaka från festen. Sen var rummet jättemysigt dekorerat med blommor, speciella "justmarried-morgonrockar" mm.
Dagen efter var det champagnefrukost på rummet (passa på att beställa upp mycket). Vi njöt av utsikten, frukosten och sängen hela dagen.
Jag kan varmt rekommendera det.
Jag håller också med de andra om diplomathotel, där vill jag vara på min bröllopsnatt :)
Hilton vis Slussen (med utsikt över Stadshuset...:))har en Crown suite med jacuzzi. Jättefräscht och man har tillgång till deras executive lounge där drinkar o tilltugg serveras om man så önskar (ingår). De har också romantikpaket. De kan plocka ihop vad som helst, allting har ju ett pris! Ring direkt till hotellet.... Inte centalbokningen... !
Lycka till!
www.alltomstockholm.se listar hotell per stadsdel. Där kan man även se var de ligger på en karta.
www.gulasidorna.se borde också ha liknande funktion.