Hur skulle du tolka det här???
Min bästa vän och hennes man har haft en del bråk på sistone. Jag vet inte om hon är så lycklig med sitt jobb och det kanske inte underlättar deras situation. Men det är vad han säger till henne när dom bråkar som stör mig. Hans föräldrar bor för tillfället hos dom och dom har ett stort hus. Så även om hon inte gillar hans föräldrar så försöker hon att inte visa det och hon skulle aldrig vara otrevlig mot dom. Men jag vet att hon kan bli lite tyst och inte så värst pratsam med dom. Och det var det som tydligen störde hennes man nu sist. Han blev frustrerad över att hon var så kall och inte bryr sig om hans föräldrar. "Att hon inte pratar nog", vare sig till hans föräldrar, hans vänner eller honom. Han tycker inte att dom har några intressant konversationer längre! Han drog upp att hans arbetskamrat hade kommenterat över att hon verkar vara lite tyst och blyg. Han sa att "han hatar tysta människor och vill inte vara med någon som inte kan prata". Att "han inte är lycklig längre och hur kan hon inte se det". "Och skulle vi träffas idag så skulle vi nog inte vara ihop". Han jämför henne hur hon brukade vara mer livlig, rolig och pratsam förr. Han tycker inte om att hon helt plötsligt sover lite längra på mornarna på helgerna. Och att hon inte anstränger sig för att dom ska roligt ihop längre. Han vet inte om han ens tycker om henne längre. Hon kommer nu till mig och är helt förstörd, för hon känner att hon håller på att förlora honom. Hon har erfarenhet av honom och hur han säger elaka saker när han är frustrerad. Men vilket ska hon tro på att han verkligen menar. Och hon vet inte om hon ska ta till sig det han klagade på och försöka ändra sig eller om det är för sent. En del av henne känner ju även att vad är det för mening om det är såhär han känner. Just nu är hon ju mest chockad och sårad över allt han sa. Men borde hon ta det som kritik och försöka ändra på sig. Eller ta den lättar vägen ut och bryta upp?? Vad tycker du? Jag vet inte vad jag ska råda henne till......