Gravyr text på morgongåva?
Vad brukar man gravera in på en morgongåva? Skriver man namnen och datumet som i ringen? Ska datumet vara bröllopsdatumet eller dagen efter? Eller typ "Till min älskade...".
Hur har ni gjort?
Vad brukar man gravera in på en morgongåva? Skriver man namnen och datumet som i ringen? Ska datumet vara bröllopsdatumet eller dagen efter? Eller typ "Till min älskade...".
Hur har ni gjort?
Jag graverade in något direkt från hjärtat, så här när man ser det utifrån kan det tyckas rätt löjligt, men det kändes rätt i alla fall. "Yours forever" blev det.
Petra
Jag försöker få tag på ett par manschettknappar i porslin med eget motiv, där själva motivet får utgöra hälsningen/gravyren. (Vi har en liten egenpåhittad "figur" som vi tycker mycket om, och som liksom symboliserar mig.)
Jag vet att han skulle älska ett par sådana knappar.
Gravyr skulle annars kanske kunna vara "Jag ger Dig min morgon" kanske...? Eller "Med Dig ska jag dela alla mina mornar"...?
Eller nåt...! :)
G. Fjun
Jag lat gravera in "To infinity and beyond..." som borjade pa ena manschettknappen och slutade pa den andra. Valdigt uppskattat!
Jag fick ett armbandsur med texten "Tiden går men kärleken består" ingraverat på baksidan av min MAN =)