• Flickan81

Bäddmadrass

Det brukar alltid finnas någon här med bra tips så jag testar här:)

Vi ska nämligen köpa en ny madrass och har nu löst problemet vilken det blir undertill.

Men bäddmadrassen har jag ingen aning om. Har letat en massa efter tester men hittar ingen värdefull info.
    Vår ska vara 140 cm bred...

Är det någon som har någon erfarenhet om den bästa tjockleken/sorten etc så dela jättegärna med er!
    Eller om ni har ngn nu som ni är väldigt nöjd med!:)

• Svar på tråden Bäddmadrass
  • pickolina

Jag vet ingenting om bäddmadrasser.. *haha* Själv gjorde jag som så att jag köpte Ikea´s dyraste. Ångrar mig inte en sekund. Jag skulle absolut rekommendera en tjockare madrass, en med kanter och inte bara sömmar i sidorna, om du förstår vad jag menar. De håller sig på plats bättre, lättare att flytta och håller lakanen på plats mycket bättre. Jag tycker även att de är skönare. Man ska ju inte ha en för mjuk säng och då är det skönt att ha en madrass som ändå gör att det känns mjukt.

• Flickan81

Tusen tack!:)
    Vi har en från Ikea-Sultan Himmel fast för smal då vi ska köpa bredare madrass nu då.
    Den är väl 5 cm, tycker den är ok...inte mycket mer. Finns nog inte i sortimentet längre heller.

Vill ha en superskön:) Ngn mer?:)

• jagsominteblevöver

hejsan,
    Vi har precis köpt en tempurmadrass, och det enda jag kan säga är att: den reklamen ljuger INTE! Helt suverän, sover som en stock....... Vi har vanliga IKEA madrasser under, hård modell, sen tempur 7 cm. Gå in o provligg o känn efter.
    mvh Lotta

• joan

Jag har en tempurmadrass, otroligt mjuk och skön att sova på!

• ninonica

Jag har också tempur sedan några månader. Har både madrass och bäddmadrass därifrån. Dyrt, men värt ett försök eftersom jag har sömnproblem sedan många år. Tempursängen är väldigt skön att sova i, men jag tycker att den är lite besvärlig för vissa andra övningar.
    Men det finns ju andra platser...

Svar på tråden Bäddmadrass