Ravias utlovade berättelse (bilder)
Nu har jag varit gift i nästan 4 månader och här kommer min lilla berättelse.
Vår välplanerade tidsplan sprack till slut och vi fick bråttom på bröllopsdagen. Det blev inte den mysiga, lugna och romantiska starten på dagen som man sett fram emot. Väl iordninggjorda åkte taxin ifrån oss, så vi fick be min blivande svärfar hämta upp oss och köra oss till vigsellokalen. Men vi hann i alla fall till bröllopet .
Vi hade otroligt vackert väder den 24 september när vi innan vigseln gick ned i Slottsskogsparken för att bli fotograferade och hösten hade hunnit göra sig påmind i trädens färger.
Efter fotograferingen gick vi upp till Naturhistoriska muséet för vigseln. Där fick vi vänta, i ett angränsande rum, i en evighet kändes det som, innan våra värdar gav klartecken till stråkkvartetten att börja spela ingångsmusiken.
Vi gick in i däggdjurssalen förbi alla sittande gäster och upp mot elefanten, där personalen ställt fina silverljusstakar som spred ett vackert sken.
Vår vigselförrättare hade mycket fint att säga under vigseln och vår kör sjöng vackert för oss. Vi kyssen blev det tjoande och rungande applåder! Till sist vandrade vi ut igen till stråkmusik.
Alla gäster hade samlats ute på muséets vackra innegård och kastade ris på oss när vi kom ut.
Efter gratulationer och kramar väntade vår limousin utanför muséet för att ta oss till festplatsen. Vi cirkulerade runt Göteborgs innekärna i väntan på att gästerna skulle hinna till festlokalen och då hann det bli en del champange och många nyfikna blickar från spatserande på Avenyn.
Sedan började middagen med tre otroligt goda rätter och gott vin till. Tal och mycket sång höll middagen igång innan dansen började. Det blev en ganska knyckig vals av brudparet på grund av vår stressiga dag och lite för mycket vin , men sedan dansade vi loss!
En oförglömlig dag, helt enkelt! Bilder för nyfikna finns på www.almegren.se under "Bröllopet".
Tack till alla som hjälpt mig och svarat på mina frågor!