mysig restaurang i Stockholm?
Min sambo fyller 30 och jag ska överraska med ett restaurangbesök. Är det nån som kan tipsa om en restaurang som är mysig/romantisk, har god mat och inte är så dyr?
Min sambo fyller 30 och jag ska överraska med ett restaurangbesök. Är det nån som kan tipsa om en restaurang som är mysig/romantisk, har god mat och inte är så dyr?
Michelangelo på Västerlånggatan!
SaturnusElaine
Ja, det är jättemysigt där. Tyvärr var det där jag blev tillsammans med mitt ex, så det känns inte så lämpligt
Esperia på St Paulsgatan! Fantastisk grekisk restaurang.
Restaurang J ute på Lidingö är en jättemysig resaturang. Min M2B överaskade mig med den restaurangen förra året nar jag fyllde år. Havs utsikt, öppenspis, avslappnad stämning och otroligt romantisk. Funderar ev på att ha bröllopsfesten där.
Hedros
Grekiskt är ju aldrig fel, den ska jag kolla upp.
Höst brud 07
Ja, J är jättemysigt! Vi bor inte långt därifrån, så det kanske inte är så dumt att ha nära hem om man vill fortsätta mysa när maten är uppäten.
Tack för tipsen!
Fler förslag?
Thailändskt: Sabai Sabai på Kammakargatan
Indiskt: Ellora på Hornsgatan
Italienskt: La Bettola di Papa Sisto (och som sagt Michelangelo) Gamla stan, Capri Nybrogatan.
Libanesiskt (massa smårätter, sitta länge o plocka): Beirut café Engelbrektsgatan, Tabbouli Norra Agnegatan.
Ha så mysigt!
Galore
Tack!
Kolla in sajten www.alltomstockholm.se
Där kan du söka på mysiga resturanger eller olika typer av kök. Du kan också läsa resentioner från folk som varit där.
www.restaurangguiden.se
Där kan du välja olika inriktningar, som t ex italienskt, lyx eller romantiskt :)
Il Tempo på Högbergsgatan
www.iltempo.se/
Bistro Sud på Swedenborgsgatan
www.bistrosud.se/
Teatergrillen på Smålandsgatan
Annars är jag en sucker för gamla klassiska ställen som Prinsen, KB, Operabaren - jättetrevliga lokaler men lite dyrare än de ovanstående.