• Fru Cinder­ella
    Äldre 11 Jan 17:59
    1893 visningar
    18 svar
    18
    1893

    Se hit alla brudar!

    Hej
    Jag studerar på Komvux och har nu i vår tänkt ta itu med mitt projektarbete och min brillianta idé är att göra en bröllopstidning.

    Jag har gått textkommunikation A-C på gymnasiet samt även lay-out så det borde inte vara allt för avancerat att snoka ihop.

    Letar dock efter lite personer att intervjua. Intervjuerna kan gå till via tråd på BT, msn, icq, mail, telefon eller träffas på riktigt (inom linköpings området i sådana fall).

    Jag letar efter personer/par till dessa artiklar. (Passar det inte in på dig så kanske någon du känner, är tacksam för all hjälp)

    * Någon som ska ha (gärna har haft) ett temabröllop. Då menar jag inte havstema.. såvida ni inte går i sjöjungfrutstyrsel vill säga. Eller något annat udda

    * Någon/Några som har handlat av china-ekt på e-bay. Eller gärna följa någons process som ska göra det nu. bild på klänningen innan o när man fått den etc

    * Bridezillas 2006, ni som tryckte T-shirts

    * Ett par som vill prata om sin förlovning, och som har bilder från den dagen.

    * Ni som är gifta, vad händer efter bröllopet? Vad finns kvar att göra, hur känns det och det fortsatta livet tillsammans.

    * Ett homosexuellt par som ska gifta sig

    Självklart är jag öppen för andra idéer och förslag. Dessa är bara min första idé av artiklar. Det är inte säkert att alla blir av. Beror på om det hinns med om man får in bra material etc..

    Passar du eller någon annan in, skriv och berätta lite kort. Så får vi talas vid mer.

    /Cinderella (Cecilia Malmgård)

  • Svar på tråden Se hit alla brudar!
  • Pjukab­ruden
    Äldre 11 Jan 18:10
    #0

    Var bor du då? Vi ska ha bröllopet på en ö i sjön där vi bor. Sedan ska vi ha festen på en loge efteråt. Vi har även bilder från själva frieriet, då våra bästa vänner var med och de var som paparatzis (vet ej hur det stavas). Om det låter intressant så får du gärna ställa frågor. Det är helt ok för oss.

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 11 Jan 18:17
    #0

    Jag bor i Linköping. Men det går bra att ta det över internet annars. Vart är det ni bor?

    Men ni ska ha ett vanligt bröllop på antar jag?
    Lite kort, (utanför protokollet) hur gick vigseln till. Förutom att han/du friade. Var det något lite roligt/udda/speciellt.

    Grattis för övrigt

  • Pjukab­ruden
    Äldre 11 Jan 18:23
    #0

    Ja, vi ska ha det ganske så trad. Pappa ska ro ut mig och min tärna och min m2b med bestman ska paddla dubbelkajak ut till ön. Annars går väl själva vigseln till som vanligt, tror jag.
    Frieriet var på en klippa på Gullholmen på midsommardagen. Han hade lyckats att smuggla med sig en flaska champange ut från restaurangen och fyra champangeglas. Sedan gick han ner på knä och efter det grät fyra vuxna människor lite glädjetårar...

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 11 Jan 18:40
    #0

    Okej, tack för ditt engagemang. Skulle man kunna få din mailadress om man vill kontakta dig senare för intervjun?

  • Pjukab­ruden
    Äldre 11 Jan 18:42
    #0
  • Fru Cinder­ella
    Äldre 11 Jan 23:12
    #0

    någon mer som känner sig intresserad?

  • Bluebr­ide200­6
    Äldre 11 Jan 23:57
    #0

    jag är en av de zillas som beställde t-shirt.

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 12 Jan 07:01
    #0

    Bluebrider 2006

    Ooo, jo det är sdå att jag letar efter en av de tjejerna att göra en intervju med om deh är tröjorna då. Är det något som du skulle kunna vara intresserad av. eller skulle du kunna guida mig vidare till någon som kanske kan vara det?

  • Bluebr­ide200­6
    Äldre 12 Jan 14:28
    #0

    jodå, jag kan gärna ställa upp om du vill.

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 12 Jan 14:54
    #0

    Bluebride 2006
    underbart. Har du någon e-mail jag kan nå dig på när det blir mer aktuellt. Ifall jag inte lyckas kontakta dig här?

  • Bluebr­ide200­6
    Äldre 12 Jan 14:58
    #0
  • winter­saga
    Äldre 13 Jan 16:02
    #0

    Vi kan också tänka oss att ställa upp på intervju. Det som gör oss "ovanliga" är att vi är relativt unga 22 och 24år och inte varit tillsammans i mer än lite över ett år. Vi är inte kristna (min uppfattning är att många kristna gifter sig tidigt/unga).. Om det låter intressant kan du få min mail/icq/msn vilken du önskar...

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 13 Jan 20:14
    #0

    wintersaga

    Jo det kan vara intressant att göra ett reportage om. Tar gärna din mail/msn tack så hör jag av mig när det blir lite mer aktuellt.

  • winter­saga
    Äldre 13 Jan 20:56
    #0

    Okej

    Min mail/msn är: wintersaga@yahoo.com

    Vi hörs!

  • Spooky­sKira
    Äldre 13 Jan 21:01
    #0

    Later som en cool ide!

    Om du ar alls intresserad av ett par (svensk tjej, amerikansk man) som traffades via internet och ska ha ett brollop som kombinerar element av Amerikansa, finska och svenska brollopstraditoner, sa finns jag pa:

    kira(punkt)nerys(hos)gmail(punkt)com

  • Bluebr­ide200­6
    Äldre 13 Jan 21:49
    #0

    min msn är detsamma som min mailadress

  • Linslu­s
    Äldre 13 Jan 21:56
    #0

    Jag berättar gärna om vår förlovning men inte gärna med mer detaljer just här på BT eftersom jag då riskerar "to blow my cover" här på BT

    Min mail:

    Linslus24@spray.se

  • krizzy
    Äldre 13 Jan 22:07
    #0

    Här är ett par till som gärna ställer upp!
    Är en brud som planerat i evighet. Det kommer bli ett stort bröllop med allt vad det innebär.Brudgummen är naturligtvis oxå med på noterna Min mailadress är frasfor@yahoo.se
    Kram Kristina

Svar på tråden Se hit alla brudar!