• Ängla

Vilken låt är det som Fritidsresor har i reklamfilmerna på TV?

Nån som vet? Jag menar den låten som Fritidsresor har haft i sina reklamfilmer i "hundra år",tycker den är så himla mysig!

Den går nåt sånt här ; if,if I was alone in the dark, I kick off my shoes, kick my shoes---- When youre in the world, When youre in the world...

Nä fy vilket dåligt försök att förklara, den är lite jazzig och väldigt svängig. Nån som vet?

Snälla hjälp! Om nån vet texten är det ännu bättre! Funderar på att ha den till nåt utgångsmedley...

• Svar på tråden Vilken låt är det som Fritidsresor har i reklamfilmerna på TV?
  • evkasu

Billy Paul - Your song (remake på Elton Johns your song)

Älskar också den!

• Ängla

Aha, TACK TACK TACK visste att jag kunde lita på mina vänner här på Bröllopstorget

Jag har nog bara hört den där i reklamen, visst handlar den om kärlek?

• Ängla

evkasu, jag måste fråga, pratar vi om samma sång? Inte Always eller vings utan Fritidsresors reklamfilms sång, den som de haft sen slutet av 90-talet typ?

Jag har hittat your song och jag känner inte igen texten alls typ det där "If i was alone in the dark, i kick my shoes off etc.. Har Billy Paul alltså gjort en egen text då?

• evkasu

Det är absolut samma, Frittes låt, men han sjunger "if I was on a rooftop, I'd kick off my shoes"...osv. Den går minst en gång om dagen i min ipod...

Tror inte han sjunger annorlunda i någon av reklamsnuttarna men den är ju rätt "skrålig" och inte alltid så lätt att höra exakt vad han sjunger, just det där med rooftop är lite otydligt.

• grahn06

Hmm... jag kan inte heller få ihop Your song med den du menar. Det är ju inte samma melodi och inte samma text...

• evkasu

Nej det är en remake, inte en cover, både text och melodi är annorlunda även om texten är till större delen likadan. Det där med rooftop har t ex inte Elton med utan bara något med roof tror jag.
    Billys variant är dessutom över 7 minuter så han har stoppat in massa egna grejor, tjoanden och så.

• Ängla

Vet du var jag kan få tag på den texten då?

Tacksam för all hjälp! eller du hade den i din ipod finns det nåt sätt jag kan få den?

kram från en som är helt oteknisk!

• evkasu

Borde kunna maila över mp3-filen också om du ger mig din mailadress.

• snäckan80

Är det inte Summer Breeze med Isley Brothers?
    Kan ha fel men jag tror det är den. Den your song texten som länken går till är ju Elton Johns ju som nämnts innan och jag har inte hört den ii någon Fritidsresor reklam sen 90 talet men som sagt jag kan ha fel.
    Jag tror i alla fall att det är Summer Breeze med Isley Brothers.

Hoppas du hittar rätt

• Ängla

Hm, jag kollade på texten till Isley Brothers Summer Breeze känner inte igen den texten heller, skumt....

Men tack ändå!

Svar på tråden Vilken låt är det som Fritidsresor har i reklamfilmerna på TV?