• Bröllopstokiig

4 bra styrdans låtar??

Kan någon ge förslag på fyra bra styrdanslåtar som vi skall ha innan vi sätter igång diskot. Jag har funderat på Black Jack låten för att den är så nördig, men resterande vill jag inte ha nördig. Hjälp mig...
    Ha en bra lördag....

• Svar på tråden 4 bra styrdans låtar??
  • Bröllopstokiig

Två stora frågetecken...

?? Vad är styrdans??

?? Vilken är Black Jack-låten??

• Bröllopstokiig

Det kallas ju styrdans i norrland. Jag menar typ foxtrot...

• Bröllopstokiig

Styrdans = foxtrot etc.

Black Jack låten kan det vara I natt I natt eller sista dansen (dansar vi för vindarna)?
    Black Jack filmen har även en 50 tals låt som heter Corina.

Mitt förslag är att välja något från Arvingarna, Friends, Barbados eller Charlott Nilsson leta annars bland 50-60 tals låtar de flesta är styrdans låtar eftersom det var det man dansade till alla låtar då.

It never rains in southern California
    Runnaway Sue etc.

Du kan välja någon låt från Frank Sinatra han har många styrdans låtar.

ABBAs dancing queen.
    Only you
    Tomas Ledin (lika hopplöst förälskad nu som då)
    Roling Stones eller Beatles.
    Pretty Woman med Roy Orbinson
    Smokie

Jag håller själv på att göra en lista på vilka låtar jag vill ha med på festen och det är inte lätt.

Det var någon Patrik som skrev in hela sin danslista för ett tag sedan se om du kan hitta den tråden.

Hoppas att du blev något klokare!

• Bröllopstokiig

I natt i natt, eller "Ingenting stoppar oss nu" som den väl heter, är inte den mer bugg än foxtrot?

Nåväl, tack för förklaringarna :0)

• Bröllopstokiig

Tack för tipset. Skall genast kolla förslagen på direct conect

• Bröllopstokiig

Lisa: vad är direct conect?

• Bröllopstokiig

Jan Johansens " se på mig" den har vi valt som en av solosångerna i kyrkan sen har vi valt den i stället för en vals senare på kvällen
    Den är jätttefin och bra att dansa till om man inte är så himla duktig

• Bröllopstokiig

Direct conect är ett program likt napster som är gigantiskt som har all musik, alla filmer och alla spel och program. programmet finns att hämta på download.com. Du måste dock dela med dig en del för att komma in på bra hubbar. Bäst är ju om du har bredband...

Svar på tråden 4 bra styrdans låtar??