• red rose
    Äldre 10 Jan 10:22
    3735 visningar
    10 svar
    10
    3735

    akut!!! vita dukar!

    snälla kan någon hjälpa mig jag hittar inga vita dukar , kan man hyra det ngn stans?? vill inte ha i papper....

  • Svar på tråden akut!!! vita dukar!
  • juni3b­rud
    Äldre 10 Jan 10:29
    #0

    Tips...

    Kolla med ngn resturang där du bor. Gärna ngn större där de har ett par dukar och inte blir helt utan om ni skulle hyra. Prova med ngn lunch restaurang... de brukar ha ganska stora uppsättningar. Och har du tur kan ngn ställa upp och hyra/låna ut dem. Jag hade tur...

  • Längta­r06
    Äldre 10 Jan 10:55
    #0

    Testa cateringfirmor. De brukar ha dukar, porslin mm.

  • Amazon­as
    Äldre 10 Jan 10:57
    #0

    Jag lånade en gång lakan från en som jobbade på sjukhus. Det var inte en kotte som kunde se att de inte var dukar... Med lite fint pynt på blev det hur snyggt som helst! Men detta är ju en B lösning... Om man inte har något annat alternativ...

  • skoter
    Äldre 10 Jan 11:44
    #0

    Vita lakan på IKEA vet jag att många använder som dukar på fester!

  • Snicka­n
    Äldre 10 Jan 11:45
    #0

    Var bor du?

  • Drakda­l
    Äldre 10 Jan 19:19
    #0

    Ikea har vitt tyg för 19kr/m vilket blir rätt billigt för dukar

  • Ladyne­lle
    Äldre 10 Jan 19:26
    #0

    Jag skulle hyrt mina från kemtvätteriet.
    Det var inte farligt dyrt heller.
    Hade sån tur att jag lånar från jobbet, gratis istället.

  • Sessel­in
    Äldre 10 Jan 20:11
    #0

    Jag var på jysk idag och köpte tunn velour i vitt. Tyget skiftar snyggt och är lite blankt jag tror det blir snyggt till borden. Behöver dessutom ej fållas. 5 meter för 75 kr. Bara ett förslag.

  • Snöpri­nsessa­n
    Äldre 11 Jan 19:48
    #0

    Jag har precis tänkt samma idé om just det där tyget från jysk, hur bra som helst. Ser lyxigt ut dessutom eftersom det är velour.

  • Äldre 11 Jan 19:50
    #0

    Riskerar inte velour bli lite "halkigt" att duka på, dock? Jag skulle vara rädd för det - men jag har ju inte känt på tyget...

Svar på tråden akut!!! vita dukar!