• Fru Kroon

Frågor ang Säckpipa..........

Hej !

Vi ska boka Säckpipeorketsren till vårt bröllop i oktober. Nu tänkte jag höra ni som ska eller har haft säckpipa på bröllopet, vad har ni haft för melodier som dom har spelat.
    Vi ska ha dom till utgångsmarchen och sen så spelar dom lite ute på kyrkbacken när vi kommit ut.
    Jag har lyssnat på bla Highland Cathedral och Scotland Brave... och jag tycker att Scotland... är pampigare, men kan man ha den som utgångsmarch?? Vad kan man mer tänka sig för "låtar"

• Svar på tråden Frågor ang Säckpipa..........
  • JHS

Vad kul!
    Vi hade också Säckpipsorkestern. De spelade Highland cathedral med pipa och trumma.
    Dessutom spelade de en svensk brudmarch "Brudmarsch från Dalsland" som vi hittade på deras hemsida www.sackpipa.nu fast på sidan som handlade om svenska pipor. Den blev kanon på skotsk pipa.
    Visst kan du ha "Scotland" som utgångsmarch om du vill det!
    Jean1
  • Fru Kroon

Hej !
    Vad kul med någon som har erfarenhet av dom, nu är det bokat och klart. jag längtar redan, det är sååå fint och mäktigt med säckpipa tycker jag.

• Sunshine Girl

IOR1, vi har också bokat dom till vår ingångsmarsch då de ska spela highland... :)

• solpingla

vad kostar dom? om jag får fråga vill också ha säckpipa på vårat bröllop
    kramizz!!

• Fru Kroon

Hej Solpingla !

Vi har bokat en pipblåsare och en trumslagare och det kommer kosta 2500:-
    Vill man bara ha en blåsdare så kostar det 1500:-
    Det är ett fast pris som dom har i Stockholmsområdet med omnejd.
    Vi ska ha dom till utgångsmarchen och sen så spelar dom lite på kyrkbacken efteråt.

• augustibrud 06

Hejsan!
    Någon som vet om det finns någon som spelar säckpipa i skåne Malmö-Lund?
    Så undrar jag om ni tror att det blir för futtigt med en blåsare, vi ska ha vigslen utomhus.
    Visst är det något speciellt med säckpipa.

• S&F

Vi har bokat en säckpipespelare till vår in och utgångsmarch. På deras rekomendation bokade vi bara en. De sa att det absolut skulle räcka. Dessa håller till i Skåne och kostade 1200:- per speleman! Lycka till.

www.griffin.se

Svar på tråden Frågor ang Säckpipa..........