• Attiensi

kvadratiska inbjudningskort

Var och handlade i helgen och kom hem med papper som jag endast kan göra kvadratiska injudningar av. Vad gör jag med dem???

Någon som kan visa mig sina kvadratiska inbjudningar eller ge mig några tips?

Tack!

• Svar på tråden kvadratiska inbjudningskort
  • Utpala

Stjäl lite tråd... (hoppas det är ok.)

Jag tycker det är supersnyggt med kvadratiska kort och ska absolut ha det, men har ett problem...

Var hittar man kvadratiska färgade kuvert? Verkar omöjligt? I storlek 155X155mm ungefär. Verkar stört omöjligt.

• Mich@el

Lessebo har kvadratiska kuvert i precis det format du efterfrågar i vitt eller gultonat papper, serien heter Linné. Vi använde precis dessa kuvert till våra inbjudningar.

Du bör kunna köpa/beställa dessa kuvert antingen från Svenskt Papper, eller från Magnus Wretmans tryckeri (rekommenderas): www.wretmantryck.se.

Så här blev våra inbjdningar:

www.westlund.org/brollop/gallery/trycksaker

Mich@el

• jaja70

Finns naturfärgade kuvert 6 st för 21 kr på Panduro, Ljunggrens i Gamla stan har mycket olika papper och kuvert, och jag vet att på Kortdesign.se så finns kuvert att köpa separat.

• jaja70

Mich@el:
    Vilka otroligt fina trycksaker!

• Utpala

Mich@el : Snyggt!

Skulle dock helst ha bruna kuvert, fast det blir ju svårare att skriva på så att det syns förstås... Verkar vara så att det finns vita kuvert i det formatet, men inga färgade...
    Ja, det är länge tills det blir aktuellt att skicka ut några inbjudningar (troligen först om två år), men eftersom det verkar så knepigt med dessa kuvert så tänkte jag att man måste börja höra sig för...

• Attiensi

Puffar lite...

Behöver mer hjälp!

• Emmis 05

Alla våra "trycksaker" till bröllopet var i samma fyrkantiga format;inbjudningar, program och tackkort.
    Kuverten till inbjudan var cremevita och köpta på Skapa Hobbym på Hornsgatan.
    Till tackkorten köpte vi kuverten på Bookbinders som finns bl.a. på NK och Åhléns men även har egen butik på Regeringsgatan eller nått sånt.
    De kuverten var mörkbruna.
    Till det fick vi cremevita lappar tillskurna med lite "ojämna" kanter hos Skapa Hobby och så skrev vi med brun penna på dem.
    Då vi fick några kuvert över har jag även använt dem till annat och då skrivit med vit penna på kuverten. Det blir fint.
    Säkert blir det även snyggt med guld eller silverpenna
    Lycka till.

• Mirakel

Emmis 05:
    Kommer du ihåg vilket storlek det var på kuverten?

Tack på förhand.

• Attiensi

Emmis 05

Går det att få se dina kort??

• Utpala

Åh, mörkbruna kvadratiska kuvert, blir helt salig! Wow, att det finns sådana! :)
    Måste leta nästa gång jag far till Stockholm (vilket lär bli om ett år hrm.)

• Emmis 05

Jag kanske kan hjälpa till? Köpa och skicka kuverten eller något?
    Säg till bara!
    De är kanonfina. Finns i 2 mörkbruna nyanser. Den ena riktigt mörkbrun den andra mellanbrun mörk...äsch svårt att förklara.
    Skriv ut din mailadress så kan vi maila om du vill ha hjälp?

Svar på tråden kvadratiska inbjudningskort