• ~Annelie~

Ni som haft/tänker har murgröna i bordsdekorationen!

... har det varit/kommer det vara riktig murgröna (i såfall vart får ni tag på det, vad kostar det och hur länge håller det), eller kommer det vara i plast?

• Svar på tråden Ni som haft/tänker har murgröna i bordsdekorationen!
  • Sarita 2006

Hej!

Vi tänker eventuellt ha slingor av murgröna på borden, beroende på om jag ska ha murgröna i min bukett (floristen ska testa några kombinationer av blommor så bestämmer vi oss sen..).
    Om det blir murgröna så får vi beställa det direkt ifrån floristen (hon köper direkt ifrån blomster-importen). Som jag förstod det så får man murgrönan "på rulle" med slingor som är ca 1 meter långa vardera. Tyckte det lät praktiskt.

Vår florist nämnde inget om att man borde köpa plastslingor...så vad jag förstår är murgrönan en hållbar växt som lätt klarar en dag på borden...men det är klart, man får väl vänta tills samma morgon att lägga ut dem..det kan ni väl be ert värdpar eller er kökspersonal om att göra.

Hoppas det blir bra!

• Sarita 2006

Vet inte om du sett denna länk redan...om inte så kolla in bilderna på Lucyinthesky's hemsida.

www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1278494-3.html

En jättefin ocn stilren dukning med murgröna och paradisäpplen! Hon skriver lite om dukning i tråden och vad jag förstår var hon jättenöjd med murgrönan.

Lite inspiration kanske!

• ~Annelie~

tack för tipset..
    kollade henne bilder.. såg så sött ut :)

tänkte på murgrönorna de hade på borden..
    Visst finns det väl mindre murgröna en de som dom hade?

Är ut efter typ 1 cm breda blad att ha i långa slingor. Ska synas lite lätt, men inta ta så myckat plats

• Snartgift

är det någon som vet vad murgröna brukar kosta?

• ~Annelie~

ingen aning.. är också nyfiken på det

• Sarita 2006

Hej igen!

Om det finns murgröna med mindre blad vet jag faktiskt inte....då tänker jag spontant mera på "hjärtan-på-tråd". De kan man ju också köpa i långa slingor, och de är ju tåliga och bra att dekorera med.

• Lucyinthesky

Hej!

Ni pratar ju om mig!!

Vi tog murgrönerankorna i min farfars trädgård. Det fanns både stora å små. Annars kan man köpa å låta dom växa till sig?

Gästerna tyckte detta va väldigt fint.

Lycka till!

• Sarita 2006

Lucyinthesky:

Yes, vi pratar om dig! Jag gillar verkligen eran dukning, har varit inne o tittat på era bilder flera gånger under planeringens gång för att försöka få en klarare bild i huvudet av hur jag själv skulle vilja ha det.

Häftigt med egna murgrönor! Det måste ha kännts så personligt och kul för din farfar!

Liten fråga, när la ni ut murgrönan på borden? Dagen innan eller samma morgon eller precis innan middagen? Funderar lite på hur tåliga de är när de inte står i vatten?

• Lucyinthesky

Allt kom från farfars trädgård! Snacka om att vi hade problem med att få ner rönnbären...

Vi gjorde dukningen dagen innan på eftermiddagen. Va också lite orolig för att de skulle vissna. Men det höll sig jättebra!
    Men köpta håller kanske inte lika länge. Detta va ju rejäla rankor. Hade nog lagt dit dom på morgonen om man ska ha köpta...

• Hjortrongull

Vi hade murgröna som dekoration på vårt bröllop i somras. Vi köpte krukor med väl utvuxna slingor och dekorerade med på borden. Det blev jättefint. Vi lade dit dem dagen innan och de höll sig fina även dagen efter då vi hade "efterfest" i samma lokal.

Svar på tråden Ni som haft/tänker har murgröna i bordsdekorationen!