Bot mot frissigt hår
Är det någon som har något bra tips på schampo och balsam eller annan hårprodukt som hjälper på frissigt hår, utan att göra håret fett?
Är det någon som har något bra tips på schampo och balsam eller annan hårprodukt som hjälper på frissigt hår, utan att göra håret fett?
Schwarzkopf har en uuunderbaaaar serie som heter BonaCure smooth control. Har aldrig haft så slätt och fint hår som när jag använder de produkterna. Men jag har inte sådär jättefrissigt hår heller... Du kan ju prova, kostar inte mycket i jämförelse med många andra produkter!
Jag har en billig produkt att rekommendera från Sunsilk faktiskt. Det är en leave-in hårcreme som funkar såå bra på mig och jag har provat det mesta! Man kan ha i cremen både i blött och torrt hår, jag har i blött så jag kan inte säga något om det andra alternativet.
Jag vet inte vad för slags hår du har, men själv har jag väldigt lockigt som lätt blir frissigt särskilt i lite fuktigt väder...
Testa! Sunsilk kan du hitta i mataffärer (tror jag, fick min av mamma). Är det crap så har du inte förlorat många kronor så att säga!
Håller med Schnappi!
Sunsilks gröna serie fungerar kanon på mitt självlockiga hår. Jag har faktiskt slutat använda balsam ochså, utan har bara schampoot och hårcremen.
Tvättar oftast håret på kvällen strax innan jag lägger mig. Handdukstorkar det och tar sen i cremen. Håret är då fuktigt när jag lägger mig vilket brukar ge mindre frizziga lockar än om jag tvättar det på morgonen och ger det samma behandling...
Jag rekommenderar L'Oreal professionel TecNiArt liss control plus (ett serum som man applicerar i fuktigt hår) - jättebra tycker jag.