• Lakris

Dom vill betala!?!?

Jag å Min sambo har pratat mycket om att gifta oss. Vi har aldrig haft mycket pengar, så vi har gjort en budget på hur mycket det får kosta. Berätta för mina föräldrar att vi tänkte gifta oss, så sa dom att dom alltid hade tänkte betala för bröllopet när de kom. Men det känns lite obekvämt. När vi flyttade in tillsammans så var vi tvungna att låna pengar ibland för att klara oss.. Allt har vi självklart betalat tillbaka .. men det känns ändå konstigt.. Vet inte riktigt vad vi ska göra.. med deras pengar kan vi lätt få vårat drömbröllop men vet inte om det vore rätt... Hur skulle ni göra??

• Svar på tråden Dom vill betala!?!?
  • hiskan

Om föräldrarna säger att dom VILL betala så är det väl okej. Ta ett snack med dom, ni kanske kan dela på kostnaderna på något sätt så det känns bekvämare för er. Hur känns det för din m2b? Kan tänka mig att det känns "värre" för honom än för dig.

• Drakdal

Vi har sparat så mycket vi kan och sen önskat oss pengar i födelsedagspresent och julklapp i ett års tid samt att våra föräldrar går in med en del och det kommer att gå runt. Skäms inte för att de vill hjälpa till utan om de vill det så är det förmodligen lite av en dröm för dom att se dig gifta sig vackert och att de kan hjälpa dig så mycket de kan. Många har ju ett värdpar som står för merparten av kostnaderna så jag tycker inte att du ska skämmas.

• Lakris

Han känner sig också lite obekväm men kan tänka sig att dom betalar en del av de

• spöket laban

Våra föräldrar betalar allt inklusive ringarna och mamma betalar min klänning mm allt enligt tradition :) jag tycker inte alls det är konstigt min pappa har alltid lagt pengar till sina döttrars bröllop och samma min m2b pappa till sina söner

• Lakris

Ringar ska vi iallafall betala själva har vi bestämt :D

• Leylani

Min mamma insisterar på att ge oss 10 000 till bröllopet. Min far har jag ingen kontakt med (men tänker bjuda honom på bröllopet som en sista chans att kanske försöka ordna till saker).

Då vi ska ha ett lågbudget bröllop kommer dessa pengar räcka till :)

• spöket laban

Lakris jag förstår det med ringarna tyckte det kändes konstigt att dom betalade men vi är inte från sverige och våra föräldrar håller hårt på vissa traditioner och nu kunde vi välja percis vilka vi ville till vilket pris som helst ( fast inom rimlig ram ) så jag valde inte direkt en för hundra tusen:) Jag tycker ni kan ta emot så mycket som känns bra, och visa verkligen er uppskattning att dom vill hjälpa till

• bbengtsson

Brudens föräldrar SKA betala för bröllopet tycker jag!!!

• Briderella

bbengtsson..

Och om brudens föräldrar inte finns i livet längre då??....vi lever faktiskt på 2000 talet...

• Chilianna

Ta emot hjälpen och slipp på så sätt att starta ert äktenskap med dyra utgifter!!
    Men jag tycker absolut inte att brudens föräldrar ska betala ett bröllop om de inte vill!!!

Svar på tråden Dom vill betala!?!?