• TheAnswer

Festlokal i Solna/Danderyd/Täby?

Jag friade nyligen till min lilla dam och nu är det lite bråttom då vi tänkt gifta oss till sommaren. Vi har bokat vigsel i Slottskapellet, Ulriksdal och nu letar vi festlokal i närområdet. Vi vill ta med egen dricka för att hålla ner priset lite.
    Någon som vet känner till någon trevlig lokal/lada/slott/värdshus för ca 70 personer som inte är allt för dyrt?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Festlokal i Solna/Danderyd/Täby?
  • Bröllopstokiig

I Danderyd finns Danderydsgården och Smedjan, men jag är inte säker deras regler ang. catering och dryck. En mycket enklare men billig lokal är Danderyds Sportklubbs lokal vid Danderydsvallen. Edsbergs Slott i Sollentuna är lite finare och jag tror att de tillåter egen dryck. Lycka till!

• TheAnswer

Tackar!!! Ska kolla upp dina förslag.

• BrudenANNA

Vi ska också gifta oss i slottskapellet i sommar och sedan har vi festen på Djursholms slott. Det beror helt på vad för typ av lokal du är ute efter, men Enebybergsgården och Änglagaraget i Djursholm har du också!

• Fia_juni06

Har du kollat Ulvsunda värdshus (eller Bromma värdshus kanske det heter?) Vi har bokat 17 juni där nyligen och de verkade då som att det finns datum kvar, vi hade lite att välja melan.

De har nyigen dragit igång och nyss börjat ta emot bokningar. Jag hade tur som fick tipset av nån som känner nån... Jag hittar dem inte på nätet, men du kan få numret om du vill ringa och kolla.

• TheAnswer

Tack för alla inlägg!!!

Nu har vi fixat lokal! Vi gifter oss i slottskapellet och sedan blir det fest på Enebybergs Gård. Hoppas det blir bra... det känns så i alla fall!

• möhippis

Hej,

Vilket datum gifter ni er?
    Vi ska också gifta oss i slottskapellet.

Svar på tråden Festlokal i Solna/Danderyd/Täby?