• AniAnka

Kryssning i Karibien?

Är det någon som har varit på kryssning i karibien? Är det npgot ni kan rekommendera? Vi tycker att det låter helt underbart, att kryssa i sju dagar och sen stanna på någon fin ö i sju dagar :)
    Vi gifter oss den 10 juni i år och lär sticka iväg dagen efter ^_^

• Svar på tråden Kryssning i Karibien?
  • krammia

En blivande släkting är kapten på en sådan båt. Jag har aldrig varit där man han anser att det är underbart att kryssa mellan öarna.
    Caribean Crusie kör han. (stavas det så?)

Tror jag sett att ving eller något "vanligt" svenskt resebolag har kryssningar där med. Tips är att gå in och fråga.

• brud sept.06

Jag var på en tio dagars kryssning med start och avslut i Miami, gjorde stopp på bl.a Bahamnas och Jungfruöarna.
    Vi åkte i slutet av September, som tur var hade orkanerna precis lugnat ner sig.

Vi hade det helt fantastiskt, underbar båt och grym service.
    Vi åkte med Royal Caribbean Crusies, kika gärna på denna adress: www.royalcaribbean.se.

Trodde att jag skulle bli alldeles för rastlös ombord på ett fartyg men så blev det inte alls. Dagarna spenderades mest vid poolen (någon av alla 10 st) och i solstolen. Ville man röra på sig lite så var det bara att använda joggingbanan, klätterväggen eller gå till gymmet.
    Sedan besökte vi olika öar nästan varje dag, antingen gick man bara av och kollade läget eller åkte runt på ön.

På kvällen besökte man någon av restaurangerna och bara njöt av god mat, dryck och service.

Skulle gärna göra om resan igen.
    Vi bokade vår resa via Ticket, men du kan ju kontakta dem direkt och boka, se nummer på hemsidan.

Lycka till och undrar du över ngt så fråga gärna!

• AniAnka

Tack så mycket för svaren :D
    Det lät ju superbra!
    Ska jämföra priser nu och se vad som verkar bäst ^_^

• Hjortrongull

Vi åkte också på en kryssning i karibien med Royal Caribbean Cruises. Vi beställde resan via Ticket. Vi åkte en sju-dagars resa som utgick från Puerto Rico och stannade på Aruba, Curacau, St Maarten och St Thomas. Fantastiska öar på olika sätt och jag skulle gladeligen göra om resan om jag hade pengarna!

Vi åkte i september och det var orkansäsong då fick vi veta, men det var lugnt förutom en dag då det blåste lite. Men båten har stabilisatorer så det kändes knappt att det gungade. Jag är jättekänslig för gungande båtar och fasade för detta, men det gick jättebra.

Maten var bra, poolerna välvårdade, drinkarna goda , showerna påkostade och "amerikanska", stränderna på öarna sjukt underbara (speciellt Aruba) och man lider ingen brist på underhållning av något slag. Vi fyllde dagarna, även de som spenderades helt till havs och det var inga som helst problem att få dagarna att gå. Problemet var att de gick FÖR fort.

Vill du veta mer är det bara att hojta till!

• JuniBruttan

Vi har också tänkt åka på cruise i carribien som bröolopsresa. Vi gifter oss också 10. juni, men har tänkt att åka på en kortare resa direkt efter bröllopet och så ta cruisen i oktober/november. Såg att de flesta reserna gick då, iallafall de som var lite längre. Tycker det verkar helt perfekt!

Svar på tråden Kryssning i Karibien?