• Josefin&Dan

Lista på borgerliga vigselförrättare

Någon som har erfarenhet av någopn av dessa? Vem ska man välja??

Barry Andersson (s)
    Kristina Axén Olin (m)
    Louise Edlind-Friberg (fp)
    Anita Hökby (s)
    Claes-Göran Jacobson (v)
    Inger Koch (m)
    Magnus Jarnling (mp)
    Inge-Britt Lundin (fp)
    Margarita Pulido (s)
    Axel Wennerholm (m)
    Börje Vestlund (s)
    Bo Bladholm (?)

• Svar på tråden Lista på borgerliga vigselförrättare
  • Mrs W 2b

Var pa brollop i fredags, som Bo Bladholm (moderat, om nagon undrar) forrattade. Han gjorde det pa ett mycket trevligt satt!

• Josefin&Dan

Mrs W 2b

Vad kul, på vilket sätt var han bra? höll han tal om brudpaet och så? var han "avslappnad" och otillgjord? tacksam för alla svar...

• Mrs W 2b

Han var avslappnad och han holl ett kort vigseltal till brudparet (som han dock kanner). Kanske han broderar ut mera vid normallanga vigslar, men brudparet hade planerat ett program med sang, musik och texter pa 60 minuter, sa det blev ganska kortfattat fran Bos sida. Han hade dessutom pa sig stadens vigselrock samt borgmastarkedja, och det var fint tycker jag.

• Josefin&Dan

Mrs W 2b, tack för tipset! vi ska kolla upp honom. jag antar att man får träffas innan och prata igenom allt.

tack ;)

• Valli

När jag valde i Göteborg sorterade jag först ut de partier jag absolut inte ville ha och göra med. Sen googlade jag på deras namn och fick upp en del info om deras bakgrund. Vi fastnade för en v-kvinna som var kurd, feminist, konstnär osv. En spännande kvinna helt enkelt! Det kändes helt rätt för oss.

• MCBrud

Jag puffar lite åxå, vill veta mer om dessa. Någon rekommenderade Tasso Stafilifis såg jag, men de på listan ovan har jag inte hört något om!

• micaela

Namnen ovan är alla på Stockholmspolitiker. Louise Edlind-Friberg är dock kanske mest känd som Malin från Saltkråkan.

Annars finns det många icke-politiker som har vigselrätt, t.ex. domare vid tingsrätter. Kan för en del låta lite tråkigt, men det finns många yngre domare som förrättar vigslar. Ring till den närmaste tingsrätten och fråga.

• Lakris

Nån som har mer erfarenhet av Bo Bladholm??

Svar på tråden Lista på borgerliga vigselförrättare