• Bröllopstokiig

Någon som har använt brösttejp?

Jag skall ha en klänning som visar mycket av rygg och axlar och kan därmed inte ha varken vanlig BH eller axelbandslös dito. Jag funderar på att ha brösttejp men har ingen erfarenhet av vare sig användning eller inköp. Ni som har använt, är det krångligt/obekvämt? Var någonstans kan man köpa det, i vilken underklädesaffär som helst? Har aldrig sett det i affären men det kan ju bero på att jag tidigare inte letat heller.

Tacksam för lite rådgivning!

• Svar på tråden Någon som har använt brösttejp?
  • Bröllopstokiig

Jag har köpt brösttejp flera gånger, men tyvärr haft otur. Köpte först på NK, men tejpen ville inte fastna! Det visade sig att den var gammal, lämnade tillbaka den och fick en ny. Provade den nya, fastnade lite bättre men inte tillräckligt bra. Köpte sedan på Twilfit (tror jag) men tejpen lossnade hela tiden :o( Man ska inte smörja in sig med lotion innan, för annars fastnar det inte. Min syster har köpt flera gånger på NK och på henne fastnar det bra och ser bra ut. Det är väl olika beroende vad man har för hy kanske?

• Bröllopstokiig

Jag har köpt på Twilfit och de fungerade ganska bra. Dock förstärkte jag tejpen med kirurgtejp från apoteket.

• Bröllopstokiig

Oj då, det låter inte helt okomplicerat. Skall noga inhandla snarast och ha det en dag på jobbet eller två för att kolla bästa metod och märke.

Tack!

• Bröllopstokiig

Det kan vara lite knepigt att få brösten likadant tejpande. Köp därför extra tejp.

Hejhej

• Bröllopstokiig

Ja nu har jag prövat. jag tog fram mitt paket av stay put och provade. kuddarna som man fick till funkade inte alls. Tejpen lossnade ungefär efter 5 minuter. de första tejpbitarna lossnade direkt. Jag får panik. Hjälp mig. kan nämligen inte ha bh i klänningen.

Snälla ge tips

• Bröllopstokiig

Lisa: VARFÖR kan du inte ha bh? Jag trodde också att jag skulle få tejpa, men har nu hittat en lösning (bh) som funkar!

• Bröllopstokiig

Jag har helt öppen rygg ända ner till midjan. dessutom inget på axlarna. Har du en lösning tar jag gärna emot den.

• Bröllopstokiig

Lisa har du varit på Lindex senaste tiden eller twilfit för den delen de har fått in en bh som inte har band eller bakdel som sitter fast med tejp kolla upp detta

• Bröllopstokiig

Jag skall, tack för tipset. Såg den när jag köpte tejpen.

• Bröllopstokiig

Ojdå! Då är nog inte min "lösning" något för dig... Jag läste tidigare här på BT att det finns kuddar som har klister inuti, som tydligen ska funka bra. Dessa ska finnas på välsorterade underklädesaffärer (inte på twilfit/lindex, utan sådana som säljer enbart -dyra- underkläder).
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Mitt tips är att du går till en affär som säljer bara underkläder och sådant. Dom är ju "experter" Om du kan, ta med dig klänningen så kanske dom kan hjälpa dig.
    Det finns en slags BH som ser ut som...tja...två påsar med tre meter axelband.. ;o) I alla fall, den är specialgjord för att funka till bar rygg. Hade en sådan en gång och det funkade faktiskt. (men det var en hel vetenskap att ta på sig ;)

Lycka till!
    /M

• Bröllopstokiig

Jag ska ha en sån där bh som ska tejpas fast, ska nog testa den en gång känns det som. Inte så kul att stå där på min bröllopsdag med tejp som lossnar hela tiden, huu hemska tanke.

• Bröllopstokiig

Nu har jag provat min bh och den satt inte bra kan jag säga. Den var dessutom inte snygg under klänningen så det får nog bli bh-löst för min del.

Svar på tråden Någon som har använt brösttejp?