• Saferide

Bilder på permanentat hår sökes

Jag är sugen på att permanenta håret. Precis som de flesta andra skulle jag helst vilja ha stooora lockar, men vet att det inte går så bra att göra. Men är det någon här som har permanentat hår och kan visa bilder på hur det ser ut? Finns det överhuvudtaget en metod som gör att man får större lockar än pudelpermanenten från 80-talet?

• Svar på tråden Bilder på permanentat hår sökes
  • Burro

Jag har långt hår och vill ha stora lcokar i håret när jag gifter mig. Jag vill se ut lite som snyggingarna på tv, med stort lockigt hår, du vet... Jag har fått tipset att volympermanetna håret och sedan rulla håret på själva bröllopsdagen. Jag tror att vi är ute efter lite samma sak, så jag hoppas att du får fler svar och något tips känns riktigt bra.

• Saferide

Burro: Jag mejlade och frågade tidningen Hairstyle & Beauty och fick följande svar:

"Det går att permanenta sig till alla typer av lockar. Vilken form lockarna får beror dels på formen hos permanentspolarna och dels på vilken permanentvätska som
    används. Ta med bilder till din frisör för att lättare kunna beskriva vilken typ av lockar du vill ha så kan han/hon tipsa om vad som passar för just ditt hår."

Det lät ju positivt! :)

• Burro

Ja det låter ju jättebra. Jag ska nog gå till lite olika och fråga. Jag har sparat ner en massa olika lockiga frisyrer jag gillar, får väl ta med med. Man vill ju inte få sånt där töntkrull du vet...

Svar på tråden Bilder på permanentat hår sökes