• Emhaha

Sjuk?

Hejsan jag vet inte om jag vågar fara och träna idag har kännt mig trött nu i två dagar och lite yr va och tränade igår och det var verkligen det jobbigaste jag någonsin gjort man känner att kroppen är i obalans..

Ska jag vänta tills jag känner mig piggare eller ska jag kämpa mig till gymmet?

• Svar på tråden Sjuk?
  • *Minna*

Stanna hemma om du känne dig sjuk.
    Det är inte bra att utsätta en sjuk kropp för ansträngning.

• Emhaha

Vet inte om jag känner mig sjuk men känner att kroppen är i obalans ialla fall och sen är jag lite yr..
    får väl teräna 6 gånger nästa vecka istället bara jag känner mig piggare :)

• Bluebride2006

ta det lugnt med träningen tills du inte känner någon yrhet, annars kan det bara bli värre, vill du träna lite så ta en promenad bara eller gör några enkla övningar hemma. OM du tränar när du är matt och yr, så kan det bli värre, jag tränade en gång, trodde jag var frisk, men på kvällen hade jag jättehög feber, så ta det lugnt och träna INTE 6 ggr följande vecka, ta det lite lugnt, ta stärkande promenader istället.

• skogspinglan

instämmer med Bluebride2006; ta det lugnt tills du mår bättre igen. det är farligt att träna om man känner yrsel. varför måste du träna 6 ggr nästa vecka? det är väl ingen prestationstävling..träna gör man för att må bra (el bättre) och funkar inte att ha som piska. ta det lugnt mellan varven. om du tränar på gym behöver kroppen mellan 48-72 tim vila mellan passen för att bygga muskler, annars "bryts de ner" istället, sa min instruktör. jag va oxå så förut att jagbara måste träna X antal ggr per vecka o blev helcoco om jag inte kom iväg på träningen men jag har tänkt om o vägrar piska mig själv, hinner jag inte träna så hinner jag inte o är jag sjuk så är jag - då tar vi det sedan! tror man mår bäst så och tjänar på det tänket i längden.. hur som helst, lycka till o hoppas yrseln går över, det är obehagligt att vara yr!

Svar på tråden Sjuk?