Hej Fiona,
På Gässlingen tipsade de om Norregård i Falsterbo. De hade dock bara plats för 50 gäster ungefär, så jag undersökte inte det närmare.
Vi övergav tanken på Skanörs kyrka och ska istället gifta oss i Vitaby på Österlen, och ha festen på Tranesgården i Skåne-Tranås.
Andra ställen på näset är Söderslätts bygdegård, som får mycket beröm här på BT. En kompis till mig gifte sig där för tre år sedan. Det är ett bra ställe, men för oss gick det bort pga läget (ute i mitten av ingenstans). Det finns även FBU-gården (men där tror jag inte man får ta med sig egen dricka), och Skanörs Gästis (dyrt och litet tror jag).
Vad är du ute efter? Om du ger mig lite mer att gå på så kan jag kanske komma på något. För oss var det viktigt att det finns övernattningsmöjlighet i direkt anslutning till festlokalen, eftersom vi har många tillresta gäster och inte vill krångla med busstransporter under kvällen. Vi ville också ta med egen dricka och eventuellt fixa lite av maten själva, för att få vår egen prägel på festen och hålla nere kostnaderna.
Jag hjälper dig gärna med fler idéer eller svarar på frågor. (Jag har kollat upp en hel del häromkring
)