• Sarge

CK….för oss som är inne på sin andra omgång !

Hallå tjejjer (och killar)!

Tänkte starta en liten tråd för oss cambridge-ätare som startar på omgång två efter en paus

Jag har själv gått ner 16 kilo & har ätit "normal" mat nu i 3 månader, men satte igång igår med CK igen
    Mitt mål ?
    Nu ska jag gå ner min sista 5 svåra kilo !

Finns det någon annan som ätit CK tidigare & som nu har, eller ska, sätta igång igen !?
    Vi kanske kan peppa varandra!?

• Svar på tråden CK….för oss som är inne på sin andra omgång !
  • Gloriousgirl

Här är jag igen! Har börjat med ren kur igen efter 7 månaders uppehåll....och typ 20kg viktuppgång...haha...jaja, men jag vet varför jag gick upp en massa. Åt som en häst och struntade i alla regler. Men nu är jag på det igen... gick ju ner 40kg sist så ca 20kg borde gå hyffsat snabbt. Inte för att jag har någon panik...

• Sarge

Hej Gloriousgirl !

Ja, huvudsaken är ju att man vet VARÖR man gick upp domdär kilona igen....då kan man ju bara skylla på sig själv

Jag har ätit som en häst under julen, men klarade mig utan någon större viktuppång (+ 2kilo, vilket iofs är normalt för ALLA kring jul..ha ha ha)

Är inne på min tredje dag, men jag gör som jag gjorde förra ggn...äter CK till frukos & lunch, men vanlig mat till middag.

Jag har inte vägt mig sedan jag började för tre dagar sen & ska försöka undvika att väga mig på någon vecka....

Min startvikt denna gång är 73 kilo
    Måste säga att jag trivs hyfsat bra med min kropp nu, men vil få bort detdär sista "onödiga dallret" kring mage/rumpa/lår.....

Kör hårt !!

/Sarge

• Akka

Hej!
    Jag har börjat idag och hänger gärna på!! Har gift mig, varit på bröllopsresa och har liiite problem att knäppa byxorna. Fattar inte att allt krympte i värmen
    Jag gick ner nästan 20 kilo innan bröllopet, men har inte vågat väga mig efteråt. Det var tre månader sedan. Men jag gissar att jag har gått upp mellan 5-7 kilo! Ska bli kul om vi kan peppa varandra! Jag vill ner minst till min bröllopsvikt igen, gärna några kilo till.
    /Anna

• Gloriousgirl

Va bra att det finns folk som är i samma sits!

Är det någon som har tips på hur man faktiskt behåller vikten bra efter en kur? För det är där jag måste jobba lite tror jag...

• Sarge

Jag har hållit vikten genom att helt enkelt äta mera "rätt"
    Lite Atiks-inspirerat....mycket kött & grönt lite potatis/ris/pasta

• Sarge

Atiks ?? Menar ATKINS....sabla tangenter '!!

• Ann-ie

Hej! Jag hoppar oxå in här med er! Hoppas det går bra?!

Jag heter Ann-ie och har senaste åren blivit en notorisk jojobantare. Hm.. Så imorgon gör jag ett nytt försök till att jobba bort allt jag dragit på mig genom åren: ca 24 kg. :-O
    Jag tänkte köra samma kombination som du Sarge: ck till frukost och lunch och Atkins till middag. Förresten, hur länge tog det för dig att gå ner 16 kg och var det på kombikur det oxå?

Imorgon gäller det!! /Ann-ie

• Gloriousgirl

Ni som kört kombinerad kur, hur mycket har ni då ätit när ni väl ätit vanlig mat? Går man verkligen ner? Dumma frågor kanske, men jag har noll erfarenhet när det gäller kombinerad kur...

Om jag tex äter CK till frukost och lunch, äter i portion mat med 1 dl kolhydrater, 1 dl protein och halva tallriken grönsaker samt dricker mina 3 liter vatten....kommer man gå ner då? Jag får för mig att man måste gå på ren kur för att få en snabb effekt...

• Akka

Vad kul att vi verkar bli några här!
    Jag ska testa köra rent några dagar nu. Har dock aldrig lyckats köra rent så länge att jag kommit in i ketosen, men det hade varit kul att känna hur det är, så vi får se om det lyckas denna gång!

När jag gick på kombinerad kur 2 ck + 1 mål gick jag ner drygt ett kilo i veckan, men då fuskade jag lite också med lite glass och godis på helgerna.

• Gloriousgirl

Akka: Hur länge körde du sist? Jag har enbart kört ren kur så på den fronten är jag expert, men nu när jag försöker så mår jag väldigt dåligt så jag känner att jag behöver äta 1 mål mat om dagen. Men 1kg i veckan låter jättebra för min del!

Sist gick jag ner minst 2kg i veckan, men gick ju upp en del sen ändå så kanske kan man stoppa det hela denna gången :)

• Anjali

Hej. Jag tänkte börja med CK (ren kur) denna veckan. Hur länge bör man köra ren kur? Jag skall gifta mig den 2 februari och behöver gå ner en 5-7 kilo? Tacksam för svar.

• Gloriousgirl

Anjali: Om du bara ska gå ner en 5kg så räcker det med 1-3 veckor på ren kur, men är du redan smal så sitter ju kilona hårdare....vissa går ner 5kg på en vecka, vissa kan det ta en månad för... Börja nu, men tänk på att så fort du börjar äta igen så går du upp (kanske inte allt, men en hel del). Så planera lite när du börjar.

• Anjali

Gloriousgirl:
    Jag väger idag 72 kg och är 170 cm lång. Hoppas inte att kilona sitter hårt. Vill mest gå ner i midjemått. Jag har en ganska normal kurvig figur med daller på magen. Ja du vet...skall börja med 2 veckors kur tror jag. Hur skall man äta efteråt. Jag kommer att gifta mig utomlands och åker redan den 21 januari. Bröllopet är den 2 feb. Det blir ju alltid svårare när man är utomlands.

• Gloriousgirl

Hmmm...jadu, ät litegrann bara och bara bra saker så tror jag inte du går upp nåt speciéllt...eller man går alltid upp ca 2kg pga vatten, men om du ser till att gå ner 7kg så har du ju 2 tillgodo :)

• Akka

Gloriousgirl:
    Förra gången höll jag på ungefär 7 månader, fast då var det flera veckor i sträck som jag bara körde med vanlig mat och då låg still i vikt, typ hela semestern mm.
    Min "rena kur" har i alla fall inte börjat nåt vidare. Svågern kom förbi med pizza på kvällen så det blev 2 CK + 1/3 pizza. Har ingen disciplin alls.. Men har försökt starta på nytt idag igen.

Svar på tråden CK….för oss som är inne på sin andra omgång !