Indo Nordic
Är det någon idé att köpa sin vigselring där? Har hört att de inte har någon bra kvalité, men jag har hittat min drömring där, men tvivlar nu och funderar på att söka på fler ställen på liknande ringar
Är det någon idé att köpa sin vigselring där? Har hört att de inte har någon bra kvalité, men jag har hittat min drömring där, men tvivlar nu och funderar på att söka på fler ställen på liknande ringar
Jaa, jag vet inte. De ar ju valdigt billiga, sa jag kan tanka mig att infattnngen kanske inte ar lika bra som pa andra stallen? Eller sa kanske orsaken att de ar billiga helt enkelt ar att de importerar dem billigt, och slipper mellanhander eller nat. Jag kopte inte min vigeslring dar, men jag har kopt en annan diamantring. Den ar jattefin, och har iaf hallit ett par ar nu.
tack, jag inväntar fler svar.
*puffar*
Vet inte vilken ring det är du spanat in, men de som syns på startsidan lyser det problem om, gjutna tunna underdimensionerade ringar fullt av stenar...
Har lagat MÄNGDER av den typen av ringar, som går isönder gång på gång.
Kunden:
"men jag lagade den ju för bara en månad sedan"
Vi:
"Ja, men nu har den dessvärre gått isönder på ett nytt ställe, vi kan ju bara lämna garanti på vår lagning...Även om vi lagar den igen så kommer den med stor sannolikhet gå isönder nån annanstans igen, snart..."
Tyvärr en allt för vanlig konversation, med allt för tunna gjutna ringar av tvivelaktig konstruktion.
min ska finnas på sida 7, en ring med safirer och diamanter. Den är fin, men är det någon som vet där finns liknande och inte allt för dyrt så tar jag gärna emot förslag, jag ska se om jag kan länka till den bild jag har.
pg.photos.yahoo.com/ph/engberg_rosemary/detail&.dnm=ab10.jpg&.src=ph
Det är en liknande i alla fall.
Bluebride: Tycker ringen är jätte billig. Dessvärre tror inte jag du kan hitta en som är lika billig som den om du ska satsa på kvalite också..då får du gå upp i pris..annars kan du chansa och hoppas på att den inte rasar ihop..vem vet den kanske är jätte bra..handlar inte om stora summor av pengar..så värt en chansning tycker jag..
Ska anlita de här själv..kolla med honom vad han tar för den t ex..
www.guldsmycken.com
Guldsmeden: Vad skulle en sån ring kosta annars om man gick till en guldsmed?
Denna modell är iaf. inte den sämsta, dock fortfarande en väldigt tunn skena ser det ut som.
Tråkigt när skenan blir krokig bara du tar i ett dörrhandtag...
Pris är svårt att säga, det beror på vikt storlek/kvalitet på stenar osv.
Självklart blir det "dyrare" att gå till en guldsmed, men å andra sidan så får du en ring som inte helt rättvist går att jämföra med den tunna, gjutna massproducerade ringen.
Både vad gäller vikt, kvalite,stenkvalite.
Många av dessa ringar kan se väldigt mycket ut, men i själva verket är det bara tunna "skal", som knappt väger nånting, när man tillverkar för hand gör man ringarna massiva och väl tilltagna, dessutom som smider man fram ringarna istället för att gjuta dom, vilken resulterar i en helt annan hållbarhet, gjutna ringar kan spricka rätt vad det är. Gjutning kan funka bra till vissa typer av smycken men då skall det var lite kraftigare konstruktioner som håller fast de är skörare...
Tack guldsmeden!
Förlovnings och vigselringen vill man ju ha förhoppningsvis hela livet. Så kanske värt att satsa på något dyrare och handgjort..om man förståss har råd..och inte vill chansa
Jag skulle kanske inte heller kopa min vigeslring pa indonordic, men jag skulle anda vilja saga (igen) att min ring (vitguld med 5 diamanter, liknar din i modellen) har hallit i ett par ar nu. Den ar inte speciellt tunn, blir inte krokig nar jag tar i ett dorrhandtag, och den ar faktiskt ganska tjock. Men jag skulle nog inte tro att den ar handsmidd (som min vigselring ar), sa det far man ju vara medveten om. Men jag tror heller inte att ringarna ar jattedaliga. Om du tycker att ringen ar den finaste du sett, och inte har rad att kopa en liknande ring nagon annanstans, utan istallet kanske maste valja en ring som du inte ar nojd med, kan det kanske anda vara vart att chansa pa den ringen? Men jag skulle nog anda rada dig att kolla ringen pa plats. Da ser du ju hur pass tjock den ar och sa. Fast det ar klart att det ar svart for oss som inte ar guldsmeder att kunna avgora hur bra infattningen ar och sa.
Själva modellen är det inget fel på, en gammal klassisk modell.
Problemen uppstår när de är väldigt tunna och dåligt tilltagna i kombination med att de är gjutna (som ALLA lågbudgetringar är).
Därmed inte sagt att alla är "FÖR" tunna, men det är vanligt.
Iom. att en gjutenring är svagare/skörare än en smidd, så säger det tyvärr sig själv att det inte är så lyckat att göra den tunn oxå.
Om du vill att din ring skall vara "hela livet" så skall du nog inte köpa den som var på bilden..
Bluebride2006: Jag ska till Indonordic idag, de finns ju i Solna, Gamlastan och nåt till då jag ska köpa en present till en kompis. Vet inte om du har sett den i verkligheten..men jag kollar den, blev ju nyfiken när jag ändå ska dit Jag kom på att jag fick faktiskt en 2000 ring av min mamma som var därifrån hon köpte den från Gamla Stan. Och den har jag haft nu i 5 år. Och den har hålt..den har 3 pyttesmå stenar på sidan 5 andra bilden artnr 5109.
Jag var inne på Indo Nordic idag i Gamla Stan. Hela affären känns plastig..för mycket krimskrams för min smak men säkert kan man göra fynd då det fanns otroligt många ringar.
Kollade på din ring..jag skulle rekommendera dig att kolla på flera ställen..den var precis som Guldsmeden sa...om du vill att den ska hålla förhoppningsvis hela livet och ha som vigselring så skulle jag nog kolla på flera ställen..den hade gått ner i pris till 1500:-. Annars fanns det rejälare ringar men priset var högre än din..