Norrtälje: vilken frisör, florist och fotograf?
Jag ska gifta mig till sommaren och undrar om det är någon som har tips på en bra frisör som gör bruduppsättningar, fotograf och florist i Norrtälje?
Jag ska gifta mig till sommaren och undrar om det är någon som har tips på en bra frisör som gör bruduppsättningar, fotograf och florist i Norrtälje?
Inga Norrtälje-brudar?
Hårklipparna gjorde min bruduppsättning och jag blev verkligen supernöjd. Det var en tjej som hette Anna som gjorde den. Dom tar 750:-/timme. Om man vill ha löshår så hyr man det för 500:-. När man lämnar tillbaka håret så får man tillbaka 150:-. Man kan behålla det om man vill men då får man inga pengar tillbaka så klart:)
Vart å när ska ni gifta er..??
Ska oxå gifta mig i N-tälje nästa sommar... ska ringa runt till olika frisörer under veckan har jag tänkt..!
Lycka till!
Här kommer en Norrtäljebrud.
När och var ska du gifta dig?
Jag har sådan tur att jag har en släkting som är makeup artist så hon gör mitt hår och smink. Fota ska en annan släkting till mig göra.
Jag har själv inte börjat titta efter florist ännu men jag vet att Fröken Knopp ska vara väldigt duktig. Jag vet att hennes man är fotograf och han ska också vara duktig har jag hört.
Jag är också Norrtälje brud och ska gifta mig i aug nästa år.
Vi har bokat Geje Foto, sen kommer vi att ha fröken knopp som fixar blomsterarrangemanget.
Tack så mycket för tipsen! Vi kommer att gifta oss den 17 juni, vilken kyrka det blir är inte bestämt än. Var och när ska ni andra gifta er?
Jag ska gifta mig den 8 juli i Frötuna kyrka.
Har ni bokat festlokal än?
Jag kan ge Er tips på en tjej som gör både hår och makeup. Maila mig på m.granberg@hotmail.com så kan jag ge dig hennes telefonnummer.
Vi ska gifta oss den 5 aug i Malsta kyrka.
Jonnebo- vad roligt, vi hade bokat den 5 aug i Malsta kyrka, men vi har skjutit upp bröllopet ett år till sommaren 2007.
Var ska ni hålla festen? Var tillbringar ni bröllopsnatten? Vore roligt att höra om era planer, jag tycker att det har varit lite svårt att planera i Norrtälje-trakten...är ju inte så jättestor stad!
Stjärn-öga...
vad det ni som hade tiden kl. 15, den hade vi tänkt ta först. men den var uppbokad.
Vi kommer att ha festen på Bergsstugan, ser så vackert ut uppe på berget.
Vi tänkte vara hemma på bröllopsnatten, utan barn och allt då vi åker på bröllopsresa dagen efter. Då tänkte vi att vi sparar dem pengarna till resan istället.
*puffar lite*
Var det någon som hade några tips mer?
Känner att jag oxå måste tag tag i smink och hår. Gifter mig 20 maj!
Jonnebo: visst var det vi som hade tiden kl. 15! Men så blev vi oplanerat gravida och då bestämde vi att skjuta upp bröllopet till sommaren 2007 istället. Men vi vill fortfarande vara i Malsta kyrka. Den är verkligen jätte-söt! Vi ville få det lite mer intimt, i en större kyrka blir det rätt tomt eftersom vi "bara" blir ca 50 stycken...
Transporterar ni era gäster på något sätt från kyrkan till festen? Vi funderar på att hyra en buss eller liknande.
Lycka till!
cajsan:
På hårfavoriten för henne och honom finns det en tjej som gör bruduppsättningar och hennes svägerska gör make up ibland har jag hört.
Stjärn-öga: Får gratulera, vad kul även om det inte var planerat. De flesta av våra gäster kommer långväga ifrån så de tar sig nog från kyrkan till Bergsstugan med bil. Frågan är bara hur vi ska komma därifrån!