• AnelP

Någon som varit gravid när ni gift er?

Jag och min sambo ska gifta oss nästa år, och vi börjar båda bli sugna på en liten bebis nu.Har varit ihop lite mer än tre år.Undrar nu om det är någon som varit gravid när ni gift er?Ångrade ni det, att ni skulle väntat till efter bröllopet?Man får ju inte dicka vin o skåla i champange.

• Svar på tråden Någon som varit gravid när ni gift er?
  • September06

vi funderar oxå på det, så jag puffar upp tråden.

• Pokergirl

Jag hade en väninna som gifte sig när hon var gravid. Problemen för henne var att hon mådde väldigt dåligt under graviditeten, blodtrycket var högt, pulsen skyhög och hon var beordrad att ligga till sängs. Detta gjorde att hon inte hade möjlighet att fixa och kolla allt på det sätt hon ville. Dessutom så var den stora dagen väldigt jobbig eftersom hon var tvungen att vara i farten en hel dag och på slutet kände hon att hon bara ville hem och lägga sig eftersom hon var så pass slut. Däremot tror jag inte hon saknade alkoholen, kan ju ha berott på att hon inte mådde tipp topp i grunden.

• Amy1

Jag hade aldrig velat gifta mig gravid (har 2 barn)! Man kan se fantastisk ut som gravid, men man kan även se mindre fantastisk ut.. Jag vill kunna se på mina bröllopskort resten av livet och tycka jag är jättevacker . Att sakna skålen i vin och champagne är nog det minsta beklymret, då det finns mängder med alkoholfria alternativ.
    Sen är det väl så att om man har svårt att bli gravid och lyckas precis innan bröllopet så är det en annan sak, men just om man får välja så...

• f.d. Svart brud

Jag kommer att ha med en intervju med mammakatta i min nästa uppdatering av svartbrud.se om just bröllop när man är gravid...

Ville bara tipsa om det. Uppdateringen planeras att läggas upp den 1:a januari

• lindansare

Jag gifter mig gravid - ja höggravid dessutom i vecka 35. Och tjock är jag också!

För oss var det väl inte ett aktivt val. Vi har en dotter på tre år, har inte känt ett behov av att gifta oss, men så har vi plötsligt en till i magen och två husbyggen i ruljans...Plötsligt känns det viktigt att vara gifta - dels juridiskt, men också för att känna oss som en familj.

Vi kommer att gifta oss borgerligt med bara närmsta släkten som gäster och ha en fest för vänner och bekanta senare.

Men det beror ju lite på hur man föreställer sig sitt bröllop...

Jag hade inte kunnat gifta mig under första 2/3 av graviditeten eftersom jag har en komplikation som är som värst då. Däremot minns jag att jag förra grav var jag i toppform sista månaden. Minns att vi bilade 150 mil för att delta på ett frackbröllop och att jag orkade dansa till fyra på morgonen - tre veckor innan dottern föddes!

• tårtbit

min väninna gifte sig gravid, hon hade en klänning med elisabetansk skärning eller vad det heter och hon var formidabelt vacker, ett decemberbröllop och hon skålade i pommac, det var ju inte det viktigaste för vi andra fick riktiga grejer ;)

Svar på tråden Någon som varit gravid när ni gift er?