• Min-Ah

Permanent - Stora lockar...

Hejsan!

Jag har beställt tid hos frisör i mellandagarna för permanent.

Då jag var inne och beställde tid konsulterade jag dem som hastigast och nämnde mina önskemål.

Jag vill ju inte ha jättesmå lockar (pudel eller så).
    De sa till mig att om man väljer större spolar kan det resultera i att lockarna inte sitter kvar mer är kanske två till tre veckor och att jag nog måste vara beredd på att ändå välja mindre lockar...

Hmm... Man kan ju inte gå och lägga ut över tusen spänn och att lockarna inte håller mer är två till tre veckor...
    Undrar ju hur pass små spolar/lockar de menar.
    Blev ju lite nervös nu.
    Vill ju inte ha något "pudelkrull"!

Är asiat med ganska så följsamt, mjukt hår (inte typ hårt svinborst eller så..).

Mitt hår är ej uppklippt och räcker ungefär ner till skulderbladen.

Är det någon här på BT som har erfarenhet av permanent på asiatiskt hår?

Tacksam för råd och tips!

• Svar på tråden Permanent - Stora lockar...
  • Hnosse

Har ingen erfarenhet av asiatiskt hår, men av ett skitet tunt väldigt mjukt, väldigt rakt hår.
    Jag har också försökt med den där jag vill ha stora böljande lockar idéen men mina frisörer (har försökt med en bunt) säger alla precis som din att jag kan inte räkna med att det sitter och att det är bättre att rulla upp dem på stora spolar inför en kväll när jag vill ha det.
    Annars är det kanske inte pudelkrull men småkrulligt som gäller för att få det att sitta. TYVÄRR mer glädjande kan jag inte vara en dag som denna...

• Min-Ah

Hnosse!

Usch, då. Det låter ju orovarslande.
    Men jag får väl hoppas på att det blir hyfsat.
    kostar ju ändå en rejäl slant, så man har ju inte råd att gå och permanenta sig för jämnan!

Har haft permanentat hår som barn, men då gjordes det hemma (hemanent) med vanliga små standardspolar.
    Kan inte riktigt minnas hur små lockarna blev då och jag har inget bra foto från den tiden (80-talet)...

Ingen mer som ikan tipsa mig?

• csilla

Min-Ah, vad menar du med stora lockar?
    Är det "Hollywoodlockar" du tänker på? Dvs så som ex.Jessica Simpson brukar ha?

Tänk på att frisörernas största permanentspolar kan jämföras på ett ungefär med din tumme. Det är alltså inte så stort. Och ju finare hår du har, desto kortare tid sitter det i.

Om det är Hollywoodlockar du är ute efter skulle jag rekomendera dig att satsa dina pengar på en bra locktång i stället.
    Alt. om du gör en volympermanet ( räkna då med att lockarna kommar från hårbotten och attde inte är så stora )

Lycka till

• Min-Ah

csilla!
    Nej, "Hollywoodlockar" menar jag inte riktigt - det har jag insett att det inte går utan att antingen rulla upp på stora värmespolar eller ta till locktången (har redan en bra locktång).

Det jag är rädd för är riktigt, riktigt små kryllor typ pudel, fast det kanske inte blir så smått nu i "moderna tider".
    det var ju ändå på 80-talet jag hade permanentat hår och lite har det väl ändå "utvecklats" sedan dess, kanske.

Jag har ganska mycket, ganska långt och tjockt hår, så det tar väldigt lång tid att locka det med locktång.
    Har ju kört med den varianten, men det är så jobbigt.

Är mer ute efter att få mera volym från hårbottnen och sedan ha "lagom" lockar - ej a 'la Hollywood men i alla fall inte som en pudel!

Tack för era tips!

• Meddelande borttaget
  • Min-Ah

Oms!

Hoppas det blir bra nu i morgon, när du skall permanenta om det! Håller tummarna för dig!

Får du betala igen för den nya permanenten eller gör de om den utan kostnad eftersom den inte blev ordentligt sittande?
    Hur mycket kostade din permanent?

Jag skall permanenta mitt hår nu den 28/12.
    Då får jag ju hoppas att det blir bra.
    Får väl låta dem ta "lagom små/stora" spolar så att det håller och inte försvinner efter bara ett par veckor.
    Jag har ju inte råd att gå och få det permanentat igen om det inte håller!

• Min-Ah

Är det förresten någon som vet något om "korkskruvsspolar" till permanent?

• evig trohet

Min -Ah
    jag ville också ha korkskruvs-permanent, men jag konsulterade min frisör och hon sa att det håller inte alls länge, jag tycker det är synd för det är ju sååååååååå fint.Jag har ett typiakt svenskt hår men mitt är självlockigt
    Lycka till:)

• AlmostMrs

På salongen där jag fixar mitt hår har de en annan variant av lockar, de gör permanent på mjuka skumrullar.. Av dem får man ett mjukare resultat med jättesnygga lockar modell större. Jag ska låta göra en permanent där framåt våren eller nästa höst, eftersom jag vill spara ut håret en bit till...

• Min-Ah

Hej evig trohet och AlmostMrs!

Tack för era svar!

Håller med om att det är synd att korkskruvslockar ej håller så bra! Är ju verkligen så fint!

De här mjuka skumrullarna - håller de lockarna bra?

Är ju mån om att resultatet blir hållbart och bra eftersom det ju inte är så billigt att permanenta sig, precis!
    Man har ju inte råd att gå och göra det för jämnan!

Svar på tråden Permanent - Stora lockar...