• SadPsychoBitch

gravid?

Hej alla där ute, jag skulle vilja veta lite symptom på graviditet, förutom illamående. Hur märkte du att du var gravid?

Denna månaden dvs. den mensperioden för mig, har jag haft ovanligt mycket mens, tom idag när jag började ta mitt p-piller igen, är det fortfarande lika mycket (bruka annars trappa ner rejält) och så har jag haft en grym mensvärk som jag aldrig har annars... kan det vara ett tecken på att jag kan vara gravid?

• Svar på tråden gravid?
  • Lins

Skulle inte tro det eftersom du har mens......

• soffan80

Lins:
    kan man inte va gravid trots mens?

• Jema 26/11-2005

Mina symptom var:
    * Lätt illamående (ibland blev det värre)
    * Extremt trött
    * Mensen uteblev

Är i vecka 30 idag.

Jema

• SadPsychoBitch

Jo jag tror man kan vara gravid trots mens, har hört endel att man kan det.

Illamående har jag haft, varit väldigt trött och väldigt törstig.

• martinibruden

Vill du inte göra ett gravtest då? För att säkerställa? Vill du vara gravid?

• SadPsychoBitch

Gjorde ett för någon månad sen, var inget. Tänkte bara om det kunde vara graviditet, man vet ju aldrig. Eftersom jag har mens och sådära...

• sjd

Det skadar väl inte att testa igen?
    Det är väl bättre att veta än att gå runt och undra, eller?

• Amy1

Tror inte du är gravid om du nu haft kraftig mens med mensvärk värre än vanligt. Man kan blöda lite lätt vid tiden man skulle haft mens när man är gravid, men inga mängder. Det tyder snarere på missfall då. Har du slarvat med pillrena då?

• MrsLindgren

Vid min första graviditet blödde jag de fyra första månaderna ung. vid menstid men det var ganska sparsamt. Jag tror inte heller att du är gravid om du blödde kraftigare. Vill du ta reda på om det var ett tidigt missfall (inte för att det spelar ngn roll kanske, men i alla fall) så kan du testa dig hos MVC eller läkaren, eftersom hcg-hormonet ("graviditetshormonet") finns kvar en tid efter missfall.

När jag var gravid andra gången blödde jag också lite sparsamt, hade "mensvärk" men barnmorskan sa att värken berodde på att livmodern "utvidgade sig" och att det kan kännas som mensvärk.

• MrsLindgren

Skulle ju självklart inte vara en smiley efter ordet "missfall", jag lyckas alltid med det där när jag skriver parenteser...

• Lins

Soffan80: Så klart att man kan vara gravid trots mens, men jag reagerade som andra här att det var kraftig mens. Jag själv hade inga blödningar, men jag hade mensvärk. Alla reagerar väl olika på en graviditet. Det bästa är väl att göra ett test för att veta säkert än att spekulera.

Svar på tråden gravid?