• Aprilia

Mysig o billig restaurang i umeå??

Hej alla umebrudar!¨

Dagarna går alldeles för fort nu i slutet när man planerar bröllop!
    Vi kommer att ha lite aktiviteter för gästerna kvällen innan vårt bröllop då vi även tänker gå ut o äta enkelt o billigt. Därför undrar jag nu om någon kan tipsa mig om en mysig pizzeria el kinarestaurang el dyl. Gärna centralt eller i närheten av universitetsområdet. Man ska kunna sitta 3o personer.
    Så snälla, hjälp mig med förslag!

• Svar på tråden Mysig o billig restaurang i umeå??
  • aug 06

Gandi är ganska så mysig men jag vet ej om det är billigt precis men mycket mat får man då.

• sinan

Håller med om Gandhi, jättegott och inte speciellt dyrt.
    Sen så gillar jag Eastern palace också, det är gott med trevlig personal och hyfsat pris.
    Visst kan man hyra in sig på Scharinska också? Där är det ju jättemysisigt fast jag har ingen aning vad det kostar.

• Aprilia

Tack för tips! Var ligger Gandi någonstans?

• Aprilia

Känner inte till Umeå så bra, var e Mias grill någonstans?

• Moulin

News i centrum har både en billigare meny och en "fine dine"-meny. Vi var där i går och då åt jag en bakad potatis med laxröra och drack ett glas vin, det gick på 120 kronor. Jättegott! Jag tycker att News har prisvärd mat, men i en miljö som känns väldigt exklusiv i jämförelse med många andra ställen. Gå dit och ta en lunch, och kolla om det kan vara något? Ligger i samma hus som O'Learys och mitt emot Schmäck och Kii.

Gandhi ligger vid busstationen och tågstationen, om du vet var de ligger?

• Aprilia

Moulin: Vad har "News" för mera mat? jag bor i Göteborg så jag kan tyvärr inte gå förbi o kolla själv :)

Vad är Gandi för typ av restaurang, indisk eller?

• Moulin

Gandhi har indisk mat. Har själv bara varit där en gång och ätit buffé, och tyckte då att det inte var överväldigande gott, men jag vet andra som tycker om att gå dit. Om du gillar indiskt finns det nyöppnade Taj Mahal också. Har aldrig varit dit, men det ser jättefint ut. Tror att de serverar indiskt.

News är ett nyöppnat ställe som snabbt har blivit jättepoppis. Jag tror att det framför allt beror på de snygga lokalerna och inredningen (vita skinnfåtöljer, bland annat en del liggfåtöljer är väl det mest talande och utmärkande - resten av inredningen följer givetvis samma stil). På den lite billigare menyn finns kall mat som mackor, sallader och bakad potatis. Jag minns inte vad det var på den varma menyn förutom hamburgare och någon slags köttbit med pommes... Men om du tänkter dig O'Learys mat, men mycket finare, tror jag att du får rätt typ av mat i huvudet. Sedan har de ju som sagt ett exklusivt utbud också, men det tror jag inte att ni var så intresserade av, va?

Annars finns flera kinesiska restauranger som Eurasia och Eastern palace. Pizzerior finns det givetvis också gott om. Harrys har just öppnat här också, men där har jag aldrig varit. Rex är ett annat populärt ställe, och den enda jag kan en hemsida till, tror jag (förutom kedjorna då) - det är rexbar . com, så där kan du ju kolla om du vill. Men vad vill ni ha för typ av mat?

• Moulin

Hmm.. Rex kanske blev för dyrt såg jag när jag bläddrade i prislistan..

• Pokergirl

Det finns ett ställe som heter rött, bra priser och ligger intill universtitetet. Vet dock inte hur många som ryms sittande. Sen finns ju skytten, tror dom har en hemsida, www.skytten.se . De har också bra mat.

Sedan har du ju droskan, www.droskan.se. De har både tacobuffé och grillbuffé, riktigt bra mat till bra pris. Ligger också centralt

• Aprilia

Tack för svar alla! Fick tips ang. "Balder" som ligger centralt. De ska tydligen ha pizza,tacobuffe mm. Någon som vet vad det är för ett ställe?

• Pokergirl

Tyvärr inte speciellt charmigt, ligger i en källare i centrala stan, däremot väldigt prisvärt ställe. Vill ni ha ett ställe med alkoholtillstånd eller går det bra utan?

Det går ju även att boka ex scharinska villan för en buffé, det stället drivs av studenter så priserna är rätt och huset är jättevackert, glömde bort det stället i mitt förra tips, www.scharinskavillan.se

• abbe

Harrys har riktigt bra mat också. Har bara ätit där en gång hittills, men jag tyckte att det var bra. Där tror jag att det går bra att ställa ihop till långbord också om man har bokat för många gäster.

• Isabeau

Jag tycker att TC är bra och man får rätt mycket för pengarna, även om det inte är direkt "billigt". Gillar REX också, men där är det absolut inte billigt

• Sandgren

Vår favouritresturang var Great Eastern när vi bodde där, men ingen har nämnt det, dom kanske har bytt namn eller lagt ner? Men finns den kvar kan jag verkligen rekomendera den! Mycket god mat, fin inredning och de är billiga! Dom ligger vid bussttionen.

Visst är det Eurasia som ligger i hörnet vid turistinformationen? Dom har ju inte haft så bra rykte, förrut var det lite snuskigt...

Svar på tråden Mysig o billig restaurang i umeå??