• Bröllopstokiig

Ljunglöfska slottet

Hej,

Har nagon varit pa bröllopsfest pa Ljunglöfska i Bromma? Ser fint ut, men undrar lite över kvalitet pa mat och service.
    Dessutom finns det ingen stor matsal utan det är flera salar som ligger i fil, vilket liksom kan dela sällskapet i flera delar.

• Svar på tråden Ljunglöfska slottet
  • Bröllopstokiig

Har inte varit på bröllop där men väl begravning... Maten hade bra kvalité, fick en buffé som stod i mellanrummet. Vi satt i det högra rummet och ska jag vara ärlig så tror jag inte att det gör så mycket att man sitter i olika rum -man har ändå inte helkoll på alla i ett stort rum. Nackdelen är förstås att det kan vara svårt att höra tal. Servicen är alldeles utmärkt. Utsikten över vattnet kanon och man kan säkert ta fördrink etc. ute på sommaren. Tyvärr ät ju infarten och framsidan tråkigare...

• Bröllopstokiig

Jag var där och tittade en gång, men vad som slog mig var att det var så litet rum där man skulle dansa (ett pyttelitet rum). Sedan var inredningen lite murrig och mörk. Mycket gammeldags, men detta passar säkert flera i smaken, vi ville bara ha lite mer herrgårdsstil.

De berättade att dom brukar ha flera fester samtidigt där, en på nedervåningen och en på övervåningen. Skulle man då vilja ha slottet för sig själv så var man tvungen att hyra båda delarna separat vilket gjorde det ganska dyrt.

Mat och dylikt vet jag däremot inget om.

• Bröllopstokiig

På övervåningen har de rätt trista konferansrum. Jag tycker det låter konstigt om någon skulle vilja hyra endast dem en lördagkväll (vilket jag förmodar det rör sig om...). Visst är rummen murriga, tapeterna är bla i guld och det är inga spegelsalar direkt, men ändå!

• Bröllopstokiig

Hej!
    Vi har varit på bröllopsfest på Ljunglöfska slottet! Det var jättebra mat, superbra service och vackert. Det var även en fest på övervåningen, men det märkte vi ingenting av, i alla fall inte så det störde. Rummet som dansen var i var inte så stort, men det räckte för ett 4-mannaband och 45 dansande bröllopsgäster! Rekommenderar verkligen Ljunglöfska!

• Bröllopstokiig

Det var på övervåningen vi var och tittade angående bröllopsfesten, nedervåningen var redan bokad.
    I dansrummet på övervåningen hade inget band fått plats, det var knappt så att vi som brudpar hade fått plats för valsen. Om man ska ha middag utan dans så hade det nog funkat.

Några bekanta var på bröllopsfest på övervåningen för några veckor sedan, medan det var ett annat bröllop på undervåningen. Det gick bra förutom just dansen som inte blev någon hit, det var ingen som ville trängas i det lilla rummet.

• Bröllopstokiig

Tack for alla svar. Slottet ser verkligen fint ut pa bilderna i brochyren, men det kan ju vara lite annorlunda i verkligheten. Linda, du skrev att ville man ha de tva vaningarna innebar det en stor extra kostnad, vet du hur mycket ungefar? Jag kontaktade Ljunglofska haromdagen och da sades det inget om extra kostnad for de tva vaningarna, men da handlade det visserligen om ett sallskap pa cirka 100 personer. Det som ar storsta problemet for mig ar nog det att alla inte sitter i samma sal, for som sagt vid tal kanner man sig lite utanfor om man sitter i en annan sal. De sa att dorrarna kan oppnas helt, men det verkar som om detta inte riktigt ar fallet.

• Bröllopstokiig

Dörrarna kan nog öppnas helt, men det är ju väggar också på "kortsidorna" av rummen. Dörrarna täcker liksom inte hela väggen. Och det kan vara svårt att höras vid tal, det är helt korrekt.

• Bröllopstokiig

Här är svar på några av era frågor:

Dörrarna är skjutdörrar och går därför att öppnas helt till den där väggarna som sticker ut är. Hoppas ni förstår vad jag menar .
    Om det är över 75 gäster kostar det inget extra för båda våningarna.
    Då gästantalet understiger 75 personer kostar det bara 4000 kronor extra för att vara ensamma.

Svar på tråden Ljunglöfska slottet