• Bröllopstokiig

Band som spelar irländsk folkmusik sökes!

Hej!

Jag undrar hur jag skall få tag på ett band som spelar irländsk folkmusik här i Stockholm som skulle kunna underhålla på bröllopsfesten på ett bröllop som kommer att ske i augusti 2003?

Brudgummen är irländare vars familj kommer att flyga hit och då måste vi ju bara ha irländsk musik!
    Jättetacksam för tips!

• Svar på tråden Band som spelar irländsk folkmusik sökes!
  • Bröllopstokiig

Kolla på www.sackpipa.nu
    De har någo som heter Raven.
    De spelar över hela sverige. De ska även spela på vårt bröllop i september.
    De verkar jätte-bra!

• Bröllopstokiig

Marie!

Tack så jättemycket! Det låter väldigt bra om bandet och jag har E-mailat dem om kostnadsförslag! Jag vill gärna att de spelar lite svensk folkmusik också då det säkert är kul för irländarna att höra!

Fast jag vill gärna ha fler förslag på band som kan spela irländskt så jag kan ha några att bolla med!

• Bröllopstokiig

Stamp n go shanty finns det ett band i stockholm som heter. Har inte adress just nu, men kan ta reda på det. Maila gärna så återkommer jag/ Matilda

matilda_bergstrom@dell.com

• Bröllopstokiig

Hej,
    Kolla på svensk-irländska föreningens hemsida. De har en del länkar där.

home.swipnet.se/swirl/

Vi har kollat en del band för vårt bröllop. En del verkar vara ganska kitschiga men vi och vi vill ha ett "äkta" irländskt band.Pierce Brosnan hade the Chieftains på sitt bröllop men de ligger långt över vår budget.

Lycka till,
    m

• Bröllopstokiig

Tack alla snälla för hjälpen!

Jag skulle helst av allt vilja boka U2, men har tyvärr varken budget eller kontakter.... så det får bli något annat och nu har jag flera att välja på!

Lycka till själva!
    Kram!

• Bröllopstokiig

Molly.
    Fick av en bekant veta att du troligen förökt nå oss. Den e-mailadress som finns på vår hemsida fungerar inte för tillfället.
    Tills den har åtgärdats kan du nå oss på bo.lennart@swipnet.se
    Vänliga hälsningar Raven

• Bröllopstokiig

Bolennart!

Tusen tack! Kommer att maila dig strax!

"Molly"

Svar på tråden Band som spelar irländsk folkmusik sökes!