• Tingeling1234

St Larsgården i Sollentuna

Är det någon som har varit där? Stämmer det att man inte får dricka alkohol efter middagen??

• Svar på tråden St Larsgården i Sollentuna
  • Mrs W 2b

Jag har varit dar nar jag konfirmerades for hundra ar sedan, och jag tycker att det passar battre for dop- och begravningskaffe an for brollopsfester. Men ak dit och titta, smaken ar ju olika, som tur ar. Jag tror att det ar sprit man inte far ha, om jag minns ratt (har hort det nagonstans), men vin bor nog funka.

• lov

vi har besökt lokalen. Som tidigare person beskrev det ansåg vi att det inte passade oss och var bra för ett bröllop. Mycket gamla saker och det såg ut som någon gammal tants hem...Ursäkta, men jag kan verkligen inte rekommendera denna lokal!

• Jenny brud

Jag har varit på fyra bröllopsmiddagar i St Larsgården inklusive min egen när jag gifte mig för första gången (ska i juni gifta mig för andra - och sista - gången
    ). St Larsgården byggdes ju i början av 90-talet så så hemskt gamla saker finns där väl inte. Med vacker dukning osv kan den bli jättefin. Gillar pelararna och "miniamfiteatern" utanför glasdörrarna. Praktiskt om det är en varm sommardag/kväll.

När det gäller alkohol så är regeln (såvitt jag fått veta) att man inte får servera starksprit utom som avec och att alkohol ska serveras tillsammans med något som går att äta... Alla fester jag har varit på där har serverat vin/öl/dessertvin eller dyl efter middagen och det har inte varit några problem. Ställ fram lite tilltugg/snacks bara.

• Tingeling1234

Tack för era åsikter! Vi har tänkt att åka och titta iaf för att få se med egna ögon. På deras hemsida står det "Förtäring av vin och öl är tillåten i samband med servering av måltid. Annan alkoholförtäring är inte tillåten." Men jag tänkte också tanken, om man har skålar med tilltugg framme, räknas det som förtring? :)

• Jenny brud

Har iallafall aldrig hört om någon som haft problem med detta. Bara man inte har fylleslag, så... Men det planerar man ju knappast på sin bröllopsmiddag, så...

Svar på tråden St Larsgården i Sollentuna