• Grisen­-06
    Äldre 12 Dec 20:37
    6518 visningar
    9 svar
    9
    6518

    Har bokat frisör... Kristianstad

    Hej!

    Efter er inrådan har jag nu bokat Hair-Line i Kristianstad för bruduppsättning. Jag såg att det var några som var nyfikna på deras priser. Det varierar lite, men max 1500:- för uppsättning samt 300:- för smink.

    Om de är bra tycker jag att det är ett bra pris! Är det några fler som gjort uppsättning där och har kommentarer så vore jag tacksam för dem!

  • Svar på tråden Har bokat frisör... Kristianstad
  • Paulin­as
    Äldre 13 Dec 08:59
    #0

    Jag vill inte skrämma upp dig men Hairline har inte fått så bra kritik här. Jag har själv gjort uppsättning där (ej brud) och blev inte nöjd med bemötandet. Min-ah gifte sig i somras och använde sig av Hairline och var inte heller nöjd. Hon berättar nog gärna om sin upplevelse!

    Hairline kan säkert vara bra också, hade varit kul om någon delat med sig av sina positiva erfarenheter också så att Grisen06 kan känna sig nöjd med sitt val

  • Min-Ah
    Äldre 13 Dec 09:26
    #0

    Hej, Grisen-06!

    Mycket riktigt, som Paulinas säger!

    Jag var hos Hair-Line i Kristianstad och fick mitt brudhår.
    Var INTE nöjd!

    Frisören hade ju sagt till mig att hon skulle rulla upp hela håret på spolar (torkhuv och hela "baletten" och att det skulle ta nästan 3-4 timmar.
    Detta skulle kosta 1300 kr.

    På dagen "D" kom jag dit och satte mig i frisörstolen.
    Frisören plockade så fram locktången (som hon gjort på provuppsättningen...).
    Jag frågade henne då om hon inte skulle lägga upp håret på spolar.
    Nej, det skulle hon inte - hon hade funderat på det, sa hon...
    Nej, visst, tänkte jag, Hon vet väl bäst... Hmmmm...Blev tveksam redan då...
    Jag frågade om hon skulle ta i läggningsvätska och sådant (vet ju att mitt hår kräver det).
    Nej, bara hårsprej.

    Alltså gjordes lockarna med locktång och det tog drygt 1 timme - hon hade ju sagt nästan 3 till mig...

    Mina föräldrar och jag hade ju räknat med att det skulle ta nästan 3 timmar (att jag skulle vara klar ca 12.30-13.00).

    Alltså var jag klar redan 11.15 (vi började kl 10.00) och fick sitta och vänta hos frisören i över en timme efteråt. (Mina föräldrar hade ju planerat in den längre tiden och hade annat att göra när jag var klar).

    Innan vigseln (kl 16.00) hade en hel del ( = ganska många!!) lockar redan "hängt ut sig" och var spikraka igen.
    Tyvärr hade jag inte tillgång till locktång (var hos mina föräldrar och bytte om).
    Skall ju för sjutton inte behövas heller tycker jag ju!!

    Dessutom var håret rejält "risigt" -som något "fågelbo" mitt uppe på huvudet, där tiaran var fäst.
    Jag frågade frisören om det inte gicka att göra något åt det, så det blev mindre risigt.
    Nej, det gick inte, sa hon...
    Hrmmm!

    Visst, det ser ganska hyfsat ut på bilderna men... Det kändes inte alls tillfredsställande!
    Hon hade ju hela tiden sagt att håret skulle rullas upp och att det skulle ta typ 3-4 timmar.
    Jag fick betala samma pris (1300 kr) för den dryga timmen jag var där och det gjordes inte som vi kom överens om...

    Det är därför jag inte är nöjd!

  • Min-Ah
    Äldre 13 Dec 09:27
    #0

    Och dessutom;

    Var i stan på torsdagen innan mitt bröllop.
    Såg då min frisör sitta utanför (rökpaus) och vi växlade några ord.
    Nämnde ju förstås att "Ja, så ses vi på lördag, då!"
    Då blev hon tyst några sekunder och så sa hon - "Åh...Jaha...Nu på lördag...??! Eh! Jovisst... då har jag två bröllopsuppsättningar till... Hur dags skulle du komma?!

    Jag blev iskall i magen då hon svarade så!
    Precis som om hon glömt mig, eller nå't! men att hon blixtsnabbt fick "låtsas" komma ihåg det!
    Förhoppningsvis var det bara som jag inbillade mig, men hon lät så "konstig" när jag påminde henne!

    Och så tänkte jag att - hur skall hon hinna med tre bruduppsättningar samtidigt, samma dag, typ!

    Kändes liksom som om hon på något sätt "slarvade sig igenom" min frisyr för att hinna med de andra...

    En av de andra brudarna kom dit kl 11.00 för att påbörja sin uppsättning (hon skulle gifta sig kl 15.00).

  • Min-Ah
    Äldre 13 Dec 09:30
    #0

    Citerar Paulinas i en tidigare tråd.
    Hoppas det är OK, Paulinas!

    Paulinas (2005-05-20):

    "Jag gjorde en håruppsättning där när jag skulle gå på en gala för typ ett år sedan.

    Resultatet blev jag nöjd med, men mottagandet kunde vara bättre. Vi var två kompisar som skulle göra håret, vi blev först ca 30 minuter försenade innan de ens började med någon av oss. De tvättade inte, inga spolar ingenting... Tjejen hade sin dotter där så hon gjorde pauser stup i ett.. så det tog låång tid men ändå höll hon inte på särskilt mycket med håret..

    Men kanske är det annorlunda om man kommer som brud? Resultatet var jag iallafall nöjd med, men inget jag vill ha som brud iof... Vanlig håruppsättning kostade runt 800:- om jag minns rätt."

  • Min-Ah
    Äldre 13 Dec 09:35
    #0

    Grisen-06!

    Detta är ju tyvärr min erfarenhet!

    Jag vet att t.ex. Tinnis har annan, bättre erfarenhet av Hair-Line! Hon var helt nöjd!

    Du får ju helt enkelt bilda dig en egen uppfattning!
    Hoppas du blir nöjd med din frisyr!

    Lycka till!

  • Grisen­-06
    Äldre 13 Dec 10:26
    #0

    Hej!

    Tack för era svar!!

    Usch, vad tråkigt!

    Jag hade läst något av inläggen tidigare, men jag tyckte ändå att det var fler som var positiva...

    Paulinas

  • Amy1
    Äldre 13 Dec 10:31
    #0

    Jag ska göra min frisyr på & Co! Ska dit och göra provuppsättning och få pris på lördag, kan berätta mer när jag varit där!

    Amy

    Ps Grisen -06!
    Vi har en tråd för oss Kristianstadsbrudar, du är välkommen dit

  • Äldre 17 Nov 20:44
    #8

    Svar till grisen mm. Man dömmer inte en hel salong just fö att en frisör inte va till belåtenhet ,

  • Plätti­s
    Äldre 18 Nov 10:07
    #9

    Tråden är från 2005, så det är högst inaktuellt nu.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Har bokat frisör... Kristianstad