• Smulan1

Brittiska kladstorlekar?

Ska kopa en engelsk, brittisk, troja men storlekarna star i 8, 10, 12 osv och jag fattar ingenting!

Vad motsvarar en svensk medium eller large?

• Svar på tråden Brittiska kladstorlekar?
  • Mrs W 2b

Storlek 10 ar en svensk 36, 12 motsvarar 38, etc.

• Smulan1

Sa storlek 14 motsvarar kanske m/l da eller?

• Mrs W 2b

14 ar en svensk 40, vilket val mer ar medium an large. 16=42, 18=44, det ar val dar nagonstans det blir large? Bestall motsvarande den storleken du (eller den som ska ha trojan) brukar dra i vanliga storlekar, sa blir det sakert ratt.

• Smulan1

Tack for hjalpen!

Det far bli en 14, det verkar ratt eftersom att det ar en munkjacka och den vill man ju ha lite storre.

• Chilianna

Nja men alltså en 38=10, 40=12, 42=14 coh 44=16. Så Mrs W har gett dig storlekarna i ett steg fel så att säga! Jag är bombsäker på engelska stl!

• Mrs W 2b

Nej, det har jag inte! Jag bor i England, och jag drar 10 har och 36 i Sverige. Jag har dessutom kollat de klader som har flera storleksangivelser, for att vara helt saker.

• S&F

Det är olika storlekar i USA och i UK eller tex Frankrike. I USA är en strl 14 en svensk 42a, men i UK är en strl 14 en svensk 40. Jag har 40 i nästan allt och jag har 14 i min klänning, den är dock inte från USA då alla dessa klänningar i strl 14 var mkt för stora för mig.

• sherlock

Cillianna

Storlek 36 i sverige motsvarar en BTITTISK st 10 och en EUROPEISK (fransk) st 38.

Tror du blandar ihop med franska storlekar eftersom det ofta står i de Brittiska kläderna, e g storlek 10 / 38 (Fransk)

Är bergsäker, bor i England sedan 1999.

• sherlock

Oups stavade chilianna med två L, förlåt!!

• 15juli06

enligt en måttabell där jag beställde min brudklänning är en 36=10 i brittiska strl. och de borde ju ange riktiga mått annars skulle ju allt bli tokfel med massor av beställningar

Svar på tråden Brittiska kladstorlekar?