Brittiska kladstorlekar?
Ska kopa en engelsk, brittisk, troja men storlekarna star i 8, 10, 12 osv och jag fattar ingenting!
Vad motsvarar en svensk medium eller large?
Ska kopa en engelsk, brittisk, troja men storlekarna star i 8, 10, 12 osv och jag fattar ingenting!
Vad motsvarar en svensk medium eller large?
Storlek 10 ar en svensk 36, 12 motsvarar 38, etc.
Sa storlek 14 motsvarar kanske m/l da eller?
14 ar en svensk 40, vilket val mer ar medium an large. 16=42, 18=44, det ar val dar nagonstans det blir large? Bestall motsvarande den storleken du (eller den som ska ha trojan) brukar dra i vanliga storlekar, sa blir det sakert ratt.
Tack for hjalpen!
Det far bli en 14, det verkar ratt eftersom att det ar en munkjacka och den vill man ju ha lite storre.
Det var sa lite sa
Nja men alltså en 38=10, 40=12, 42=14 coh 44=16. Så Mrs W har gett dig storlekarna i ett steg fel så att säga! Jag är bombsäker på engelska stl!
Nej, det har jag inte! Jag bor i England, och jag drar 10 har och 36 i Sverige. Jag har dessutom kollat de klader som har flera storleksangivelser, for att vara helt saker.
Det är olika storlekar i USA och i UK eller tex Frankrike. I USA är en strl 14 en svensk 42a, men i UK är en strl 14 en svensk 40. Jag har 40 i nästan allt och jag har 14 i min klänning, den är dock inte från USA då alla dessa klänningar i strl 14 var mkt för stora för mig.
Cillianna
Storlek 36 i sverige motsvarar en BTITTISK st 10 och en EUROPEISK (fransk) st 38.
Tror du blandar ihop med franska storlekar eftersom det ofta står i de Brittiska kläderna, e g storlek 10 / 38 (Fransk)
Är bergsäker, bor i England sedan 1999.
Oups stavade chilianna med två L, förlåt!!
enligt en måttabell där jag beställde min brudklänning är en 36=10 i brittiska strl. och de borde ju ange riktiga mått annars skulle ju allt bli tokfel med massor av beställningar