Tips på Pilates DVD?
Jag tänker köpa en pilates-dvd för de dagar man inte orkar gå på gymet. Men jag har ingen aning vilken jag ska köpa, det finns ju massor att välja bland! Är det nån som använder någon som ni kan rekommendera?
Jag tänker köpa en pilates-dvd för de dagar man inte orkar gå på gymet. Men jag har ingen aning vilken jag ska köpa, det finns ju massor att välja bland! Är det nån som använder någon som ni kan rekommendera?
*puff*
Jag har precis köpt amelias powerpilates. Tycker att den verkar väldigt bra, men jag har inget att jämföra med.
Inch Loss Pilates kör jag mest, tycker den är jättebra. Finns tre olika svårighetsgrader med olika långa pass i varje att välja på.
Tack för tipsen! Zmoothie, är den alltså speciellt för viktminskning?
Tja, det står det på den, att den skulle vara speciellt bra för viktminskning. Jag vet inte, men jag tycker det som är speciellt bra med den är att man kan börja från grundnivå - inte kunna någonting, och arbeta sig upp till advanced, och det byggs på hela tiden. Själv har jag precis börjat på medelnivån, och det känns.
Har prövat Power of Pilates innan, men den var ganska tråkig. Fast jag vet inte om det är samma som Amelias, förstås.
Hur ofta tränar du med den? Ärligt alltså
Jag har tänkt att jag ska orka träna pilates hemma 3-4 ggr i veckan, är den "motiverande" nog till det?
Jag tränar väl mellan 1-3 gånger i veckan med den. Det SKA vara tre egentligen, men, ja...
Jag tycker nog att den är det, iom att du kan variera passen lite, t ex köra ett 10 min pass + ett 15 - minuters ena dagen, och 30-min passet andra.
Funderar iofs på att köpa en DVD till, bara för att se om det finns fler övningar eller för att variera mig, men som sagt, jag tycker Inchloss funkar bra.
Finns det färdiga 1 timmes pass på den? Så man inte behöver mecka med att hitta nya övningar mitt i träningen. Jag har ofta svart att komma igång att träna men nar jag väl gör det så kan jag hålla på längre så därför kör jag hellre långa pass än korta ofta.
Jag tror att advancedövningarna är längre, men jag har faktiskt inte kollat. PÅ beginner är det längsta 30 minuter, och på intermediate 40, har jag för mig...
Finns det flera olika 30-minuters mediumpass? Isåfall kan man ju köra 2 i rad.