• Mamma Ninna

Sökes: Udda bröllop

Jag blir inte riktigt klok på hur vi ska ha det. Jag har en ganska klar bild över hur ett "normalt" bröllop med hela kittet i kyrkan eller borgligt kan se ut. Men jag undrar finns det nån som varit kärringen mot strömmen och gift sig på ngt udda vis (dock inte utomlands)? Vill du berätta?

• Svar på tråden Sökes: Udda bröllop
  • Engäst

En bekant till mig blev bjuden på maskerad. Temat var "kändisar". Hón var utklädd till Cher...Väl framme vid maskeraden bussades alla gäster till...ja just det...kyrkan!Gissa om det vackra brudparet skrattade längs hela altargången! Inte alla som har hela kändiseliten på sit bröllop =) Kanske inte vad du tänkt dig, men minst sagt annorlunda!

• Sandgren

En kompis var på ett bröllop med cowboy-tema. Gästerna skulle vara utklädda, så det var försåss många cowboyar, min kompis var ko, sen fanns det även nån kaktus

• aircondition

Kul ide´! Skulle kanske köra den varianten, eftersom vi inte ska nå´t trad. bröllop!

• Maria

Vi hade ett traditionellt bröllop som sådant men avslutade okonventionellt genom att hoppa i en pool som fanns i lokalen. Vi fick sällskap av mina tärnor och en del av gästerna och det blev en kul avslutning som alla kom ihåg efteråt. :)

• fruRT

Hej hej!
    Vi hade inget konstigt tema eller så när vi gifte oss, men vi hade en annorlunda ordning på saker och ting.

Vi gifte oss nämligen på nyårsnatten (vigseln startade 23.25 och var lagom klar till att vi skulle gå ut genom portarna när klockorna ringde och himmlen sprakade av fyrverkerier) och då funkade det inte att ha middag efteråt.

Så, vi hade middag för ca 65 gäster innan vigseln. Sedan promenerade vi allihop till kyrkan och hade vigseln där. Jag och min brudgum bytte kläder för att liksom förstärka att vi övergick från nyårsmiddag med alla våra vänner till vigseln.

Efteråt promenerade vi tillbaka till restaurangen igen och fortsatte festen där. Vi hade sagt till en massa folk också att de kunde ansluta till kyrkan och det efterföljande partyt, och på så sätt löste vi det där med att inte kunna bjuda alla på middagen.

Sedan ändrade vi på lite andra "måsten" också - jag hade en blå klänning, min brudgum hade en kvinnlig best man, vi hade våra syskon till bordet, vi slopade tårtan helt och lite annat...

Lycka till!
    /FruRT

• Mamma Ninna

Engäst: Hehe Det var en kulvariant! Inte vad vi tänkt oss kanske men jag kan tänka mig att det var en upplevelse som hette duga!

fruRT: Vilken underbart bröllop! Tyvärr är det nog försent på tänkt nu kanske, och jag vett i sjutton om jag orkar vänta till nästa nyår

Springer till svartbrud.se ...

• dolphins

En fd kollega till mig gifte sig på en strand på Gotland. De hade det väldigt bra där.

Ytterligare en bekant gifte sig i hemlighet på en klippa med bara två vittnen.

Man får väl göra sin dag i princip hur som helst, bara det känns bra för en själv. Själv känner jag lite panik för alla som planerar sitt bröllop ett år i förväg och lägger ner hur mycket pengar som helst på det. En enda dag. Ja, vi är alla olika och gör hur vi själva vill. Huvudsaken är att man själv känner sig nöjd.

• Mamma Ninna

Vi verkar vara på samma nivå du och jag dolphins

Svar på tråden Sökes: Udda bröllop