• Bröllopstokiig

Liten kyrka/kapell

Hej alla hjälpsamma! Vi kommer att gifta oss i januari nästa år, med endast ca 20 gäster. Så nu är vi på jakt efter en liten kyrka/kapell.Vill gärna ha nånting som inte känns ödsligt eller tomt när vi är så pass få... Eller kanske nån har nåt förslag på nåt annat ställe än kyrka/kapell, vi känner inte att vi måste gifta oss så traditionellt. Kanske utomhus?! Vad vet jag!? Tankarna far...

• Svar på tråden Liten kyrka/kapell
  • Bröllopstokiig

I vilken stad söker du ett bra ställe?

/Lollan

• Bröllopstokiig

Muskö kyrka på Muskö är liten.

• Bröllopstokiig

I stor- Stockholm. Helst! Men vi kan nog tänka oss att åka iväg en bit. Dalarna kanske... Usch jag vet verkligen ingenting! Mer än att jag är lycklig och stolt över att snart vara FRU Lundin!!!

• Bröllopstokiig

En underbart vacker liten kyrka, 3 mil söder om Stockholm, är Salems kyrka. Vi var där och tittade förra helgen och blev helt begeistrade. Vi har redan gift oss, så vi hoppas kunna ha dop där någon gång istället...

Stället vi gifte oss är inte heller helt fel iofs. Kratte Masugn ligger i Gästrikland, ca en mil från Dalgränsen, och dryga 20 mil från Stockholm. Kapellet är litet, miljön underbar och konferensanläggningen trevlig att ha middagen på.
    www.krattemasugn.com/kratte.html

Och om vi pratar Dalarna... Klockargården i Tällberg, vilken pärla!
    www.klockargarden.com

Lycka till i letandet efter bröllopskyrka/kapell!

• Bröllopstokiig

Enskede Kyrka är värd att tittas på.....

• Bröllopstokiig

St eriks kapell...så litet, så mysigt, mitt inne i stan men ändå lite avsides från trafik. Det måste ni kolla upp!

• Bröllopstokiig

Hosjö kyrka i Falun är en mysig liten träkyrka. Där gifte vi oss. Kyrkan är säkert inte mer än 20 meter lång så den passar bra för små bröllop och mittgången är väldigt kort.

kyrkan.sprida.se/hosjo/default.asp

home.swipnet.se/~w-49602/kyrka_hbe_se_hosjo.html

• Bröllopstokiig

Ingarö kyrka på Värmdö, liten och mysig!

• Bröllopstokiig

Hej!
    Boo kapell är väldigt litet och mysigt. Och har en mycket välbevarad tramporgel som det är underbart ljud i. Ligger 1.5 mil utanför Stockholm tror jag. Ta kontakt med Boo församling. 08-747 66 00
    Lycka till!
    Annica

• Bröllopstokiig

Djursholms kapell.

• Bröllopstokiig

varför inte Allhelgonakyrkan på södermalm.
    Sök på Katarina församling, den är väldigt bokad men kanonfin!!

• Bröllopstokiig

Mitt förslag är Mauritzbergs slott utanför Norrköping. Vacker miljö och det finns ett kapell vid slottet!

• Bröllopstokiig

Ulriksdals slottskapell kan jag varmt rekommendera - där ska jag o min blivade gifta oss nästa år. En lite grön oas precis utanför Stockholm. Litet, harmoniskt, romantiskt, rosa...behöver jag säga mer?

Kram Annalena

• Bröllopstokiig

hej. tänk på att i vissa kapell så finns det ingen musik, det är ju halva stämningen. vi är 25 pers men gifter oss i kyrka ialla fall.

• Bröllopstokiig

Hej!
    Såg att du skulle gifta dej snart och ville ha tips på en liten kyrka/kapell.Då kan jag rekomendera Kättbo Kapell.Det har även en bystuga med plats för upp mot 60 gäster.Om det är i Dalarna.Min syster gifte sej där i sommras verkligen fint!Väldigt fin utsikt tror det har blivit vald till Sveriges finaste kapell...det ligger för övrigt 3.2 mil ifrån Mora.Du kan kika på våra bröllopsbilder på adressen:www.ydhag.com/kattbo eller gå in på Mora.se söka till "byar" och "byar med egen hemsida" och sedan "Söromsjöbygden".Det finns även en liten kyrka vid vägen som heter Siknäs kyrka och en bygdegård aldeles vid närheten med plats för ett 100 tal gäster!Hoppas ni hittar det ni vill ha!

Svar på tråden Liten kyrka/kapell