• Alexa44

Exlutena och mens

Jag vill gärna höra hur mensen påverkas hos er som äter Exlutena. Har ni mens som vanligt eller blir den oregelbunden eller uteblir helt? Hos en del kvinnor lär ju ägglossningen upphöra helt under tiden man tar minipiller, och det skulle vara rätt skönt tycker jag.

• Svar på tråden Exlutena och mens
  • f.d. Svart brud

Den kom som en klocka... Fick mensen 7 veckor efter förlossningen... *jippi...*
    Exklutena ändrade inget för mig.

• abnocto

Jag småblöder stup i kvarten för att det sedan kan vara uppehåll i två månader. Har fått större bröst annars känner jag inget speciellt. Jo, jag slipper alla menssmärtor även om jag blöder ofta, bara det är ett plus. Problemet är snarare att jag inte har någon kontroll om och när du ska blöda. Som tur är är det bara lite lite.

• pickolina

Mini-piller fungerar VÄLDIGT olika för olika personer.

Har själv ätit exlutena i 2 omgångar. Första gången hade jag inte mens på hela tiden (1,5år) men blev tvungen att sluta pga smärtande cystor på äggstockarna, vilket är en vanlig biverkning av just mini-piller.
    Andra omgången så åt jag bara i 3mån. Hade endast mens 1 gång under hela tiden men det var oxå därför jag slutade.. Var ju tvungen att ha mensskydd med mig konstant eftersom jag inte visste när/om mensen skulle komma.

• sweet saint

jag har haft mens en gang pa 2 ar sen jag borjade med detta piller..
    Nu har jag kastat pillren och hoppas att allt kommer igang snart.. vi vill ha barn nu..

Svar på tråden Exlutena och mens