• Svemerikanskt bröllop

Göstas loge och andra lokaler?

Hejsan

Jag och min sambo ska gifta oss till sommaren i Umeå. Vi bor i Malmö men jag kommer ifrån Umeå. Nu söker vi en festlokal, vilket är lite svårt på distans. Jag har i forumet läst om Göstas loge vilken jag också har preliminärbokat, men hur ser det ut där egentligen? Jag har ingen aning om någonting, förutom att Gösta själv var väldigt trevlig.

• Svar på tråden Göstas loge och andra lokaler?
  • aug 06

Vi har oxå tänkt ha Göstas loge fick lite panik när du skrev att du har bokat den redan vi har inte gjort det ännu så jag måste nog göra det nu. Vet inte heller hur det ser ut där men det ska vara väldigt fint där har jag hört.

• Svemerikanskt bröllop

Jag tror du ska ringa honom. Jag ska upp till Umeå nästa vecka och titta på lokalen. Det var egentligen en som var före mig men hon ändrade sig.

Hoppas att det är fint där. Vi kommer också att anlita catering. Några idéer?

• aug 06

Jag har precis bokat honom han sa att en hade bokat helgen innan så jag misstänker att det är du?

Det ska vara jätte fint om jag minns rätt så är det en alé upp mot logen jätte vackert man kan ha brudskålen på baksidan.

Han sa nått om nån Tommy som vara jätte duktig på catering men jag har hört mycket bra om Anna fest och mat oxå så vi får se vem som ger oss bäst pris även hon ska ha nån som serverar.

• Svemerikanskt bröllop

Så roligt. Ja det är kanske vi det, sista helgen i juli har vi bestämt.

Jag hörde också om Tommy men läste ett gammalt innläg om att de hade svårt att få menyförslag som gick utanför hans vanliga förslag. Vi kommer ha många gäster från utlandet, både USA och Thailand, och därtill en massa vegetarianer så jag vet inte vad vi ska välja.

• aug 06

Hur många blir ni?

Vi är just nu 95 st och Gösta sa max 60-70 st vid bröllop pga honnörborden ska vara på ett visst sätt så vi måste dra ner på gäster.

• Svemerikanskt bröllop

Vi kommer nog att bli mellan 60 och 70. Vi kommer att bjuda in 85 st men jag räknar nästan med att några inte kan komma, men det är svårt att förutsäga.

Någon annan har berättat om att honörsbordet står vid ett fönster som har utsikt över en sjö, så det verkar vara fint.

• aug 06

Det lät väldigt fint med utsikt över sjön.

Ni kan ju höra med Anna fest och mat ang maten kolla på hennes hemsida det fanns en hel del där eller dom på Bergsgården kanske har catering dom verka då ha bra mat.

• Svemerikanskt bröllop

Nu har jag kollat in Göstas loge. Jättefint men lite för trångt. Sedan är "middagsrummet" och scenen avskilt. Det passar inte riktigt med det vi har tänkt så vi kommer kanske ta Stöckes bygdegård istället. Jag pratade med Anna och hon verkar jättetrevlig.

Vi hade helst haft en lokal centralt men där vi själva kan stå för mat och dryck. Men vad jag vet så finns det ingen

• Janka

Jag har varit på ett sommarbröllop i Göstas loge. Det stämmer att man har utsikt mot vattnet när man sitter i matsalen. Det är väldigt vackert med fönster åt tre håll och utsikt över sjön och gräsmattan. Man ska inte försöka klämma in fler sittande matgäster än vad de rekommenderar. Det blev väldigt varmt under middagen när jag var där.

Det som kan vara bra att veta är att det inte är en loge! Med tanke på namnet hade jag förväntat mig en annan typ av lokal. När man anländer ser det ut som ett vanligt enplanshus i rött trä och det finns vanliga villor som granne. Man går in genom en entré som är samma som används av en förskola på veckorna. Sedan kommer man in i lokalen för dans/med scen och sedan till den vackra middagslokalen. Kan vara bra att veta så man inte tror att det ska se jättevackert ut från det håll man anländer. Gästerna kan mingla utanför huset på altanen och gräsmattan så det går bra med brudskål eller dylikt utomhus. Altanen gå runt stor del av matsalen.

Tja, ville bara bidra lite. Ska inte själv gifta mig inom överskådlig framtid. Det är första gången jag skriver ett inlägg på BT.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Göstas loge och andra lokaler?