Beställa stämplar ?
Hej !
Någon som vet om man kan specialbeställa embosseringsstämplar med eget monogram/ logotype !?
Vart isåfall ?
Tack på förhand
/Sarge
Hej !
Någon som vet om man kan specialbeställa embosseringsstämplar med eget monogram/ logotype !?
Vart isåfall ?
Tack på förhand
/Sarge
www.inkywings.com (Har beställt fr dem och var nöjd!)
www.stampelfabriken.se
www.hammargrens-stamplar.se
www.stampelfabriken.com
Eller hoppsan... Läste nog inte så noga... Om det är till torrembossing du är ute efter var nog inte mina förslag så bra. Tolkade först som att du ville ha vanliga stämplar!
Sorry!
Sarge, jag misstänker att du menar vanliga stämplar som man stämplar med, och sedan kan embossa över med pulver om man vill? Då är humming brides förslag jättebra. Jag har beställt både från Inkywings o stämpelfabriken och båda blev jättebra! Stämpelfabriken var lite billigare, men inkywings var lättare att ha att göra med tycker jag.
Tror att torrembossing är väldigt ovanligt...
Lycka till!
jag vill göra typ "vanlig" embossering....
vad är torrembosserig ??
det borde väl funka med en vanlig stämpel & så köpa en såndär färgad stämpeldyna & embosspulver ?
Sarge, precis!
Det är vanlig embossing med vanliga stämplar! Förstod väl det
Torrembossing är ngt annat, inte alls vanligt, har aldrig provat och kan inte förklara heller, för jag vet knappt hur det funkar...
Torrembossing är när man lixom "präglar" pappret (trycker med tex en virknål efter mönstret), så att man får en upphöjd struktur av tex monogramet ur själva pappret. Finns även apparater man kan använda för själva präglingen. Ger alltså ung samma effekt, men det blir inte blankt som vid embossing med pulver.
Ja, finns nog bättre förklaringar...
Ok, humming bride, då förstår jag lite bättre! Tack! Låter dock lite jobbigt... Om man vill ha prägling skulle ju jag beställa en präglingstång...
Och så kan man ju inte få olika färger och glitter och så som man kan välja med embossingpulver och stämpeldynor! Nä, tacka vet jag vanlig embossing!
Tack för era svar.....!
Sarge, så lite så! Om du behöver mer hjälp med embossing kan du alltid få det i pysseltråden!
Lycka till!
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1297014.html = Pysseltråden!
tackar