• Als Peggy

Fula ärr

En fråga.
    När jag var jätteliten blev mitt ben opererad i fd Jugoslavien.
    Detta har resulterat två jättefula långa ärr på min högra höft.
    Ni vet, sådana som äldre människor har.

Nu på senare tid har jag funderat på ifall man på något sätt kan ta bort dom som med en tatuering eller i alla fall få dom att synas mindre.

Vet ni något om priser eller om sådant är gratis? Jag har fått höra att det kan vara gratis men då ska man ha blivit opererad i Sverige.

Hoppas någon kan hjälpa mig

• Svar på tråden Fula ärr
  • Snitte- 5/7-2008

Hejsan man kan inte tatuera på ärr för huden är så känslig där... däremot kan man ju försminkska ärr genom ny operation.
    jag ska till örebro och göra en "plastikoperation" och ta bort ett stort ärr jag har på mitt knä efter en stor operation jag får det gratis för att läkaren klantade sig men jag vet inte hur mycket det kan gå på. ring och jämför med olika plastik/laser kliniker.

Lycka till!

• Als Peggy

Okej men då är det nog så, att läkaren måste ha klantat till sig eller iaf bo i Sverige.
    Jaja man får hoppas att det inte är alltför dyrt :/

• Zodic

Jodå man kan visst tatuera på ärr, beror dock helt på vad det är för ärr.

• Als Peggy

Jag tror att ni har missförstått mig, jag menade inte att jag ville tatuera på ärren utan frågade ifall man kunde ta bort ärr på samma sätt som man kan ta bort tatueringar :)

• Zodic

jahaaa :p
    man kan t bort ärr med kortisonsprutor, är väldigt dyrt dock. men det ska gå, o med laser man kan säkert också.. ring en plastikkirurgiklinik o hör! :)

• Snitte- 5/7-2008

Hej jag har nyss fått info från min läkare att jag ska ta bort mitt ärr genom att skära bort de förra ärret och sedan sy ihop det snyggt... genom en plastikkirurgmottagning...

Svar på tråden Fula ärr