• lovlun

Har idén men inte uppläget, hjälp!

Hej, är det någon som haft likande upplägg?
    Gästerna (c:a 70 stycken) hämtas upp i båt/färja. Mingel, fördrink fram till att vi som brudpar hämtas upp på på en annan plats. Vigselakt som sker på båten när den står stilla på hämtplats. Sedan vidare färd till festlokal.
    Vi har en festlokal nu och det är Tyresö men kanske är det för långt dit för att ta sig med båt. Vi vill röra oss på den södra sidan av stan. MvH Lovlun

• Svar på tråden Har idén men inte uppläget, hjälp!
  • Ålin

Ooo, det låter ju jättemysigt! Verkligen bra ide med båten!

• Fru Cinderella

Vad är det för del du tycker att du saknar?
    Själv tycker jag att det låter helmysigt.

vill du har tips för middagen eller..?

• lovlun

Oj, det kanske var ett luddigt inlägg. jag har den här idén men vet ej om det är genomförbart. Ville höra om något gjort något liknande. Mingel, båtfärd och cermoni kan ta upp till tre timmar, kanske upplevs det långtråkigt. Det här förslaget gäller båtfärd till tyresö bygdegård kanske finns det någon som haft vigsel på båt och haft festen någon annanstans? Som sagt är det någon som haft ett liknande upplägg eller varit på ett liknande bröllop.

• Singoalla

Jo jag har varit på ett liknande bröllop.
    Inte med vigsel på båten men gästerna hämtades med ångbåt vid Stadshuset, fick champagne o jordgubbar på båten, färden tog en timme och gick till Riddersviks gård i Mälaren där brudparet väntade och vigseln hölls i trädgården med efterföljande middag i herrgården.

• lovlun

Vad tyckte du om det upplägget? Mvh Lo

Svar på tråden Har idén men inte uppläget, hjälp!